بیش از ۲۰۰ شهید سلامت داریم
کد خبر: 3930302
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

بیش از ۲۰۰ شهید سلامت داریم

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شهید سلامت داریم، گفت: حماسه‌های کادر درمانی در مبارزه با کرونا را فقط در دفاع مقدس شاهد بودیم، لذا تأسی جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت در جریان شیوع بیماری کرونا کاملاً مشهود است.

به گزارش ایکنا از گیلان، سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز، 29 مهر ماه در حاشیه سفر خود به استان گیلان و حضور در گلزار شهدای رشت، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سفرهای استانی در قالب طرح هر هفته یک استان برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: گیلان هفدهمین استانی است که به منظور امضای دو تفاهم نامه مهم با سه محور به آن سفر کردیم.

وی تأمین مسکن جامعه ایثارگری را یکی از مسائل مهم بنیاد شهید دانست و افزود: احساس می کنیم نظام و بنیاد شهید در حوزه تامین مسکن ایثارگران عقب ماندگی دارد و هنوز مدیون ایثارگران هستیم.

رئیس بنیاد شهید از امضای تفاهم نامه جهت تعیین 1500 مورد زمین برای تأمین مسکن ایثارگران گیلان خبر داد و تصریح کرد: این تفاهم نامه با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و اداره کل راه و شهرسازی استان و بنیاد شهید بوده و فرایند ساخت مسکن به زودی شروع می شود.

اوحدی تفاهم نامه دوم را با محوریت اشتغال دانست و بیان کرد: موضوع اشتغال یکی از مشکلات جدی جامعه به ویژه برای ایثارگران است و در این حوزه نیز عقب ماندگی داریم لذا با همت استاندار گیلان و مجموعه بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی تفاهم نامه تامین 2000 شغل در استان امضا می شود.

وی یکی دیگر از محورهای این تفاهم نامه ها را ساماندهی گلزارهای شهدا دانست و یادآور شد: این ساماندهی براساس منویات رهبر انقلاب درخصوص گلزارهای شهدا اجرایی می شود.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بیش از 30 نفر از عزیزان کادر درمانی کشور را در ماه های نخست شیوع کرونا از دست دادیم، خاطرنشان کرد: این اتفاق جامعه درمانی و کادر پزشکی و پرستاران و بهیاران و کمک بهیاران ما را درگیر کرده؛ این در حالی است که در دنیا شاهد اعلام خستگی کادر درمانی بودیم، اما پزشکان و پرستاران ما تا امروز مقاوم ایستادند و از بیمارستان ها خارج نشدند.

وی مجموعه نظام را مدیون ایثارگری کادر درمانی دانست و تصریح کرد: براساس دستور رهبر انقلاب و تفویض ایشان به شورای عالی امنیت ملی، آیین نامه تعیین مصادیق شهدا در قالب یک کمیته تدوین و به کمیته های متناظر استانی ابلاغ شد. مسئولیت این کمیته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و بنیاد شهید و سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه از دیگر اعضای این کمیته هستند.

اوحدی از تصویب دستورالعمل آیین نامه ابلاغی شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: در هفته جاری کلیه پرونده هایی که تعیین مصادیق می شوند به بنیاد شهید ارسال خواهد شد و همه خانواده های شهدای دفاع از سلامت مانند سایر شهدا و اثارگران تحت پوشش بنیاد شهید قرار می گیرند تا بتوانیم اندکی از دین خودمان به این ایثارگری را که در تاریخ ثبت خواهد شد، ادا کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 شهید سلامت داریم، عنوان کرد: حماسه های کادر درمانی در مبارزه با کرونا را فقط در دفاع مقدس شاهد بودیم لذا تاسی جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت در جریان شیوع بیماری کرونا کاملا مشهود است.

اوحدی با اشاره به ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با موضوع اشتغال، یادآور شد: خوشبختانه قوانین خوبی در این زمینه پیش بینی شده و فراکسیون ایثارگران مجلس می تواند کمک بزرگی به تصویب قوانین راهگشا کند. براساس بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم، شاهد تبدیل وضعیت همه فرزندان جامعه شاهد و ایثارگر خواهیم بود.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بند ج ماده 87 احکام برنامه ششم نیز دولت را مکلف کرده تا پایان برنامه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان را استخدام کند، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه ها این مهم محقق شود.

انتهای پیام
captcha