ایجاد 1568 فرصت شغلی برای مددجویان گیلانی
کد خبر: 3930142
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
مدیرکل کمیته امداد گیلان خبرداد:

ایجاد 1568 فرصت شغلی برای مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 1568 فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر 626 میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان امروز در حاشیه بازدید از طرح راهبری پرورش قارچ در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری 58 راهبر شغلی در ایجاد اشتغال برای مددجویان استان، اظهار کرد: بکارگیری راهبران شغلی در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان است.

وی افزود: راهبر شغلی در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده است.

اهرابی گفت: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند. کمیته امداد نیز مددجو را به کارآفرین ارجاع می‌دهد تا با توجه به تخصص خود پس از انجام مشاوره و امکان‌سنجی، برای مددجو فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، با برشمردن مزایای طرح راهبری شغلی، تصریح کرد: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

اهرابی اضافه کرد: توانمندسازی مددجویان و زمینه‌سازی برای ورود این خانواده‌ها به عرصه کار و تولید از اولویت‌های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات کارآفرینان در دستورکار کمیته امداد استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده‌های مددجویی در زمینه فروش محصولات خود مشکل دارند، یادآور شد: تلاش کمیته امداد فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آنها از طریق راهبری شغلی است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان تصریح کرد: تاکنون در رشته‌های پرورش دام سبک، طیور، ماهی، قارچ، تولید پوشاک، قالی بافی و خشک کردن میوه جات راهبران شغلی شناسایی شده‌اند.

اهرابی با استقبال از حضور صاحبان ایده برای همکاری در این طرح تصریح کرد: از صاحبان ایده در سطح استان دعوت می‌کنیم در صورتی‌که طرح‌های تضمین‌شده دارند به کمیته امداد مراجعه تا پس از تائید طرح‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها به مددجویان به‌ عنوان راهبر شغلی اقدام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان گیلان، پرورش قارچ را یکی از راه‌های اشتغال مددجویان دانست و اضافه کرد: در این حوزه طی سال گذشته 30 فرصت شغلی ایجاد شده است.

اهرابی با اشاره به تولید 74 تُن قارچ توسط مددجویان کمیته امداد(ره) در سال گذشته، گفت: میزان درآمد خالص این میزان تولید در قالب 21 طرح فعال، 6 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی گفت: طی شش ماهه نخست سالجاری 1568 فرصت شغلی با صرف اعتباری بالغ بر 626 میلیارد ریال برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است.

انتهای پیام
captcha