ثمره رشادت‌های شهیدان در نسل کودک و نوجوان جامعه متبلور است
کد خبر: 3927511
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

ثمره رشادت‌های شهیدان در نسل کودک و نوجوان جامعه متبلور است

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، ثمره خون شهیدان را در جامعه و زندگی نسل کودک و نوجوان متبلور دانست و گفت: پاسداشت اندیشه‌های بلند شهدا رسالتی بر دوش همگان است.

به گزارش ایکنا از گیلان، اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان امروز، 14 مهرماه در آیین تجلیل از همسر شهید «حسین کیوان‌خسرو»، ضمن ارزشمند توصیف کردن حماسه‌آفرینی شهیدان و خانواده‌های آنان، اظهار کرد: ثمره خون شهدا در زندگی تمامی افراد جامعه، به ویژه نسل کودکان و نوجوانان متبلور است و ضرورت پاسداشت اندیشه‌های آنان بیش از همیشه احساس می‌شود.

وی از رسالت همگان به ویژه فعالان عرصه فرهنگ در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سخن گفت و افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت و انتقال این فرهنگ به کودکان و نوجوانان ضرورت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، پاسداشت اندیشه‌های بلند شهدا را رسالتی بر دوش همگان دانست و تصریح کرد: مجموعه‌های فرهنگی متولیان واگذاری پرچم ایثار و شهادت به آینده‌سازان هستند و بر همین اساس پرچمداران صیانت از ارزش‌ها محسوب می‌شوند.

ضیایی، با اشاره به انتخاب ارزشمند شهدا، عنوان کرد: شهدا و خانواده‌های معزز آنان از بی نیاز از تجلیل و پاسداشت هستند و ما نیازمند شفاعت شهیدان هستیم و برای تحقق این امر لازم است در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم.

وی همچنین به جایگاه رفیع خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: تربیت درست و حمایت از اندیشه‌های والدین، همسران و فرزندان شهدا زمینه شکل‌گیری فرهنگ مقاومت و رقم خوردن حماسه‌های ماندگار را فراهم کرده است.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: بر تمامی افراد جامعه واجب است به تجلیل از این بزرگواران پرداخته و این فرهنگ را با نگاهی ویژه به نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان واقعه کربلا، در میان فرزندان ترویج کنند.

همسر شهید کیوان‌خسرو نیز با قدردانی از نگاه ویژه مسئولان فرهنگی به خانواده‌های شهدا ابراز امیدواری‌کرد تا با استمرار این حرکت‌ها، شاهد زنده نگه داشتن راه شهیدان و حرکت در مسیر آرمان‌های مقدس آنان باشیم.

به گزارش ایکنا، شهید حسین کیوان‌خسرو، پس از مجاهدت‌های فراوان در ۱۴ مردادماه ۱۳۶۶ و حین عملیات نصر۷ در منطقه سردشت به خیل شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس پیوست.

انتهای پیام
captcha