حرم حضرت فاطمه اخری(س)؛ از قطب‌های معنوی رشت
کد خبر: 3926304
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

حرم حضرت فاطمه اخری(س)؛ از قطب‌های معنوی رشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) باید از قطب‌های اصلی معنوی شهر باشد، افزود: این بانوی مکرمه براساس حفط دین خدا، هجرت و سختی‌های بسیاری را تحمل کرد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 8 مهرماه در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) در رشت، اظهار کرد: بالاترین تقوا، تقوای قلب است.

وی با اشاره به اینکه نشر کار دینی مصداق تعظیم شعائر الهی است، تصریح کرد: امامزادگان از احترام خاصی در میان مردم متدین ایران برخوردار هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هویت فرهنگی و دینی ایرانیان بستگی به وجود امامزادگان دارد، خاطرنشان کرد: مردم گیلان و ایران اسلامی به واسطه تکریم فرزندان اهل بیت(ع) به عاقبت خوبی رسیدند و از این جهت هر چه برای این بقاع متبرکه از جمله خواهر امام رضا(ع) حرمت قائل باشیم مایه خیر و برکت است.

مهدوی با تاکید بر اینکه حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) باید از قطب‌های اصلی معنوی شهر باشد، افزود: یکی از خصوصیات این بانوی مکرمه به مانند تمامی خاندان اهل بیت(ع) از جمله حضرت معصومه(س) این بود که براساس حفط دین خدا، هجرت و سختی‌های بسیاری را تحمل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی که انسان را به مقام شهادت می‌رساند محبت به پیامبر اکرم(ص) است، عنوان کرد: حرم حضرت فاطمه اخری(س) از مکان‌های معنوی خاصی است که مراسم‌های مختلف مذهبی و عزاداری در آن با شوق بسیاری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و مسئولان فرهنگی باید بتوانند هرچه بیشتر مردم را با خصوصیات و ویژگی‌های این بانوی مکرمه در قالب تولید برنامه‌های تلویزیونی و انتشار گزارش‌های خبری و تصویری در فضای مجازی آشنا و معرفی کنند.

انتهای پیام
captcha