گیلان بیش از ۱۰۰ شهید هنرمند دارد
کد خبر: 3926042
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

گیلان بیش از ۱۰۰ شهید هنرمند دارد

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه گیلان بیش از ۱۰۰ شهید هنرمند دارد، گفت: شهدای هنرمند به ثبت وقایع و حوادث دوران دفاع مقدس پرداختند که کمتر از رزم در میدان جنگ نیست.

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 7 مهرماه در همایش نکوداشت شهدای هنرمند گیلان که در حسینیه هنر رشت برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: دوران دفاع مقدس از ویژگی خاص فرهنگی برخوردار است.

وی با بیان اینکه باید به ابعاد هویت بخشی دفاع مقدس بپردازیم، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین ارزش دفاع مقدس است و باید این فرهنگ را به جامعه منتقل کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان ، با اشاره به نقش آفرینی اقشار و گروه های مختلف در عرصه دفاع مقدس، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس پرافتخارترین مقطع تاریخی ملت ایران است و به آحاد مردم تعلق دارد.

پاکاری هنرمندان و اصحاب رسانه را یکی از نقش آفرینان اصلی دفاع مقدس دانست و بیان کرد: امروز نیز هنرمندان رسالت خطیری در جبهه شبیخون فرهنگی دارند.

وی یادآور شد: با وجود گذشته ۴۰ سال از دفاع مقدس همچنان با تهاجم دشمنان در عرصه فرهنگی مواجه هستیم و هنرمندان می توانند از زبان هنر برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به جامعه امروز استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه هنر علاوه بر ماندگاری و اثرگذاری، دارای گستردگی مخاطبان است، گفت: باید برنامه های فرهنگی و هنری را متناسب با اقتضائات زمان و سلایق نسل های جدید تغییر دهیم و مخاطب شناسی را در حوزه ایثار و شهادت جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه گیلان بیش از ۱۰۰  شهید هنرمند دارد، خاطرنشان کرد: شهدای هنرمند به ثبت وقایع و حوادث دوران دفاع مقدس پرداختند و در این راه به شهادت رسیدند که کمتر از رزم در میدان جنگ نیست لذا نسل جدید باید با سیره شهدا آشنا شوند و هنر بهترین وسیله برای این آشنایی و شناخت و اثرگذاری است.

انتهای پیام
captcha