جامعه امروز نیازمند صلح و پند گرفتن از صلح امام حسن(ع) است
کد خبر: 3925250
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
آیت‌الله‌العظمی مدرسی:

جامعه امروز نیازمند صلح و پند گرفتن از صلح امام حسن(ع) است

آیت‌الله‌العظمی مدرسی گفت: امروز جامعه نیازمند صلح است و امام حسن(ع) براساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند که می‌توانیم از این صلح پندها بگیریم.

جامعه امروز نیازمند صلح و پند گرفتن از صلح امام حسن(ع) استبه گزارش افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلای معلی، پنج‌شنبه، سوم مهرماه در سخنرانی هفتگی خود در آستانه شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن مجتبی(ع) نقش مهمی در تحکیم اندیشه و عقل در جامعه داشتند. صلح ایشان مانند قیام امام حسین(ع) در راستای حفظ اسلام و جامعه اسلامی از نابودی و فساد بود.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر اکرم(ص) درباره این دو امام بزرگوار، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در مورد این دو امام بزرگوار می‌فرمایند که هر دو امام هستند، چه قیام کنند و چه نکنند.

این مرجع عالیقدر تقلید اظهار کرد: در اسلام تشخیص رفتار حکیمانه در شرایط مختلف ضروری است و براساس موقعیت باید بین هیجان و درایت تصمیم‌گیری کرد.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی با بیان اینکه جامعه کنونی نیازمند صلح است، گفت: عراق با گذشت چهل سال جنگ و بحران و مصیبت، امروز نیازمند صلح است. امام حسن(ع) براساس درایت و حکمت با دشمن خود صلح کردند که می‌توانیم از این صلح پندها بگیریم.

مؤلف تفسیر هدایت با اشاره به دو پند از صلح امام حسن(ع)، اظهار کرد: امام حسن(ع) در این صلح دو پند را به ما بیان فرمودند که اولاً زبان تلخ و گزنده را به زبان ادب اسلامی والا تغییر دهیم و دوماً به‌دنبال سازندگی و اصلاح زیرساخت‌ها باشیم و کشور را از لحاظ علمی، کشاورزی و صنعت در مسیر رشد قرار دهیم.

وی در پایان بر ترسیم نقشه راه کاملی جهت پیشرفت و گسترش روابط بین‌المللی عراق براساس تفاهم و همبستگی و به دور از درگیری تأکید کرد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha