مقاومت متعلق به همه دنیاست / دفاع مقدس؛ قله تمدنی کشور
کد خبر: 3925046
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
حجت‌الاسلام امرودی:

مقاومت متعلق به همه دنیاست / دفاع مقدس؛ قله تمدنی کشور

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه جریان مقاومت متعلق به مکان و یا فرد خاصی نیست، بلکه متعلق به همه دنیاست و این چراغی است که خداوند آن را بر افروخته و هرگز خاموش نخواهد شد، گفت: امروز در کشور ما تمدنی ایجاد شده است که قله آن دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید غضنفر رکن‌آبادی عصر چهارشنبه ۲ مهر ماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به صورت مجازی و همسر شهید غضنفر رکن آبادی در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به اینکه آغاز چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایران را در مجلس یادبود شهید سرافراز رکن‌آبادی، شهید مقاومت و شهیدی که در مقابل ابر قدرت‌ها ایستاد برگزار می‌کنیم، گفت: به زودی دیوارنگاشتی به مناسب اکرام تصویر این شهید و شهدای منا در تهران طراحی خواهد شد. همچنین پایگاه بسیجی به نام این شهید نامگذاری می‌شود که توفیق بزرگی برای همه ما است چراکه این شهید مرد دفاع مقدس بود.

وی در ادامه با اشاره به فاجعه مصیبت‌بار منا گفت: حادثه منا و جمعه تلخ و خونین سیاه برائت از مشرکین سال ۶۶ نشان از بی‌کفایتی و خیانت آل سعود داشت. این فاجعه هولناک و کشته شدن حدود ۵ هزار مسلمان هنگام انجام مناسک مقدس حج، سند محکمی دال بر تخلفات بزرگ حقوقی حکام آل‌سعود علیه مردم سرزمین عربستان و سایر ملل اسلامی است. آل سعود از کلمه اثبات و نفی «لا إله إلّا اللّه» یک اسلام آمریکایی را جلوه داد. آن روز دست پلید شیطان و نماد اسلام آمریکایی و صهیونیسم اسلامی و اسلام تحریف شده داعشی از آستین آل سعود بیرون آمد و به تعبیر امام، ملت ایران هرگز این خیانت را فراموش نمی‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: این خیانت را به بی‌کفایتی حکام غیر دمکراتیک، خائن و سلطنتی ملزم می‌کنیم که در آن حادثه بزرگ بی‌کفایتی حکومتی را نشان داد که هیچ ربطی به خانه خدا ندارند. این درحالی است که خداشناسی در کنار براعت از مشرکین معنا دارد.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به جایگاه مقاومت و شخصیت شهید رکن آبادی و سایر شهدا گفت: شهید رکن‌آبادی را شاید بتوان در تراز شهدای کربلا و یاران امام حسین(ع) دانست. چراکه او منش، رفتار و شخصیتش رنگ و بوی حسینی داشت و می‌توان کتاب‌ها در مورد شخصیت ایشان نوشت؛ البته نه تنها این شهید بلکه همه شهدا شخصیت‌های خاصی بودند که در این حوزه و شناخت آن‌ها نیاز به یک متدولوژی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه شاهد هستیم که آمریکا درحال خروج از خاورمیانه است، گفت: این نشان می‌دهد که مقاومت و جریان آن از گذشته تا به امروز اثرگذار است و امروز این جریان مقاومت سینه به سینه ادامه پیدا کرده است. جریان مقاومت متعلق به مکان و یا فرد خاصی نیست، بلکه متعلق به همه دنیاست و این چراغی است که خداوند آن را بر افروخته و هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه امروز در کشور ما تمدنی ایجاد شده است که قله آن دفاع مقدس است، تصریح کرد: اگر تمام زمان‌ها و تاریخ کشور را در چهل سال گذشته استخراج کنیم قله آن دفاع مقدس است؛ وظیفه ما حفظ این ارزش‌ها، شاخصه‌ها و ملاک‌ها با کار‌های فرهنگی و هنری است؛ لذا در کشوری زندگی می‌کنیم که افتخار آن تنها قهرمانان حماسی نیستند، بلکه قهرمانان واقعی را داریم که هرکدام از آن‌ها برای خود یک آرش کمانگیر است.

حجت الاسلام امرودی با اشاره به اینکه امروز دشمن قصد دارد جبهه مقاومت را از بین برده و محوریت منطقه را در دست بگیرد، گفت: آن‌ها اگر توانستند چراغ نهضت و قیام اباعبدالله (ع) را خاموش کنند؛ آن وقت می‌توانند چراغ مقاومت را هم خاموش کنند، که قطعا هرگز نشدنی است. دست عنایات الهی همواره بر سر کشورمان بوده و نقشه‌های دشمن را خنثی می‌سازد.

در بخش دیگری از این مراسم، عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان که به صورت مجازی مراسم را دنبال می‌کرد، با اشاره به اقدام به‌جای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نامگذاری پایگاه بسیجی به نام شهید رکن‌آبادی گفت: ایشان به دیپلماسی رنگ و بوی تازه‌ای بخشیده بود و ما از این دست رایزن‌ها برای کشورمان نیاز داریم. شهید رکن‌آبادی نه اینکه صرفا کار‌های روزمره انجام دهد بلکه در لبنان از محبوبیت بالایی برخوردار بود و او در مواضع خودش قاطع بود و در عین حال با منطق همه را مجذوب خودش می‌کرد.

پایان بخش این مراسم سخنرانی همسر شهید رکن‌آبادی، که وی نیز با بیان اینکه باید در زندگی شهدا مطالعه کرد تا متوجه شد که آن‌ها چه کار خاصی کرده‌اند که اینچنین بزرگ شده‌اند، گفت: همه شهدا یک ویژگی و خصوصیت خاص داشتند و آن خلوص نیت و خلوص اعمالشان بود. شهید رکن‌آبادی نیز بسیار خالص بودند و از زمانی جوانی به دنبال کار‌های فرهنگی و خداپسندانه بودند و در همان دوران کودکی هم بسیجی بودند.

وی افزود: این شهید به دلیل کارایی و عملکرد مناسب در جبهه‌های محورمقاومت خارچشمی برای دشمنان و عنصر نامطلوبی برای آل سعود به شمار می‌رفت که همواره آن‌ها به دنبال ترور او در همه جای دنیا بودند و در جایی که کسی فکرش را نمی‌کرد او را به شهادت رساندند.

همسر شهید رکن آبادی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی این شهید گفت: تواضع، فروتنی و مردم‌داری رمز موفقیت ایشان بود. ایشان به عربی و انگلیسی تسلط داشتند و همین تسلطشان به زبان عربی باعث موفقیت‌شان در بسیاری از فعالیت‌ها و کار‌ها بود.

به گزارش ایکنا؛ غضنفر اصل رکن دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳ سفیر ایران در لبنان بود. وی در طول خدمتش در لبنان بار‌ها مورد سوقصد قرار گرفت. در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ به دنبال بمب‌گذاری سفارت ایران در بیروت رکن آبادی به صورت معجزه آسایی نجات یافت، در پی رویداد ازدحام حجاج در منا در ۲ مهر ۱۳۹۴ برخی از رسانه‌ها خبر از کشته‌شدن وی در این حادثه را دادند.
انتهای پیام
captcha