پیروزی مسلمانان در پرونده ممنوعیت پخش اذان در آلمان
کد خبر: 3925039
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷

پیروزی مسلمانان در پرونده ممنوعیت پخش اذان در آلمان

دادگاه آلمان درخواست ممنوعیت پخش اذان از مسجدی در ایالت نورث راینه وستفالیا در غرب این کشور را پس از پنج سال کشمکش، رد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، دادگاهی در آلمان امروز (چهارشنبه) پس از یک دعوای حقوقی که مدت پنج سال به طول انجامید، درخواست ممنوع شدن پخش صدای موذن از مسجدی در یک شهر کوچک را رد کرد.
 
انجمن ترکی اسلامی (دیتیب) که اداره این مسجد را بر عهده دارد، اکنون می‌تواند بار دیگر با استفاده از بلندگو، مومنان را به نماز در شهر اوئر-ارکنشویک (Oer-Erkenschwick) در ایالت نوردراین-وستفالیا (North Rhine-Westphalia) در غرب آلمان دعوت کند.

برخی ساکنان محلی در سال 2015 شکایتی را علیه مجوزی طرح کردند که به جامعه مسلمانان اجازه می‌داد حداکثر 15 دقیقه بین دوازده ظهر تا 2 بعد از ظهر روز جمعه از بلندگو استفاده کنند.
 
به دلیل شکایت زوجی که در حدود 900 متری مسجد زندگی می‌کردند، پخش اذان به مدت 5 سال متوقف شد؛ آنها مدعی بودند صدای اذان به آزادی مذهبی آنها خدشه وارد می‌کند. دادگاهی در شهر مونستر (Muenster) در این ایالت، استدلال آنها را رد کرد.
 
آنت کلاینشنیتگر، رئیس دادگاه حکم داد که تا زمانی که کسی به اجبار وادار به انجام امور دینی نشود‌، هیچ دلیلی برای شکایت وجود ندارد.
انتهای پیام
captcha