اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز ثبت نام دوره مربی‌گری قرآنی در دارالقرآن خانه کارگر
کد خبر: 3924966
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

اخبار معارفی رسانه‌ها / آغاز ثبت نام دوره مربی‌گری قرآنی در دارالقرآن خانه کارگر

خبر آغاز ثبت نام دوره مجازی مربی‌گری مهد و پیش‌دبستان قرآن در دارالقرآن خانه کارگر، یکی از اخبار قرآنی صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز، دوم مهرماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، دوم مهرماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که یکی از مهمترین این اخبار، آغاز ثبت نام دوره مجازی مربی‌گری مهد و پیش‌دبستان قرآن در دارالقرآن خانه کارگر است.

تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، دوم مهرماه و تا ساعت 13:30 تعداد چهار خبر با عناوین «برخی خصوصیات بدن در معاد جسمانی/ چه کسانی در قیامت بدون دست‌وپا وارد عرصه محشر می‌شوند؟»، «ترس غرب از گسترش روزافزون اسلام در اروپا»، «روایتی جانسوز از دیدار آخر «حضرت رقیه(س)» با پدر» و «با کاروان حسینی تا اربعین| در و دیوار خرابه شام هم‌‌کلام رقیه(س)» را بر روی خروجی خود منتشر کرده است که در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه که عنوان «ترس غرب از گسترش روزافزون اسلام در اروپا» دارد، یادداشتی به قلم امیرحسین عرب‌پور، پژوهشگر بازاریابی سیاسی بین‌الملل مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) است که در رابطه با گسترش اسلام در اروپا بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مسئله اسلام‌هراسی و اهانت به ساحت نبی اکرم(ص) در جهان غرب پدیده تازه‌ای نیست، اما شروع موج جدیدی از این اهانت‌ها و تبلیغات منفی علیه ارزش‌های اسلامی با محوریت نشریه «شارلی ابدو» فرانسه نشان از ترس صهیونیسم جهانی نسبت به گسترش روزافزون اسلام در کشورهای اروپایی و ضدحمله‌ای عاجزانه به دعوت داهیانه پیامبر رحمت به دین صلح و مهرورزی است. در واقع غربی‌‌ها با اذعان به گسترش روزافزون اسلام در جهان غرب و افزایش جمعیت مسلمانان در این کشورها، موضوعی به نام «اسلام‌هراسی» را مطرح کرده‌‌اند و در رسانه‌هایشان به صورت گسترده بدان می‌پردازند که نمونه آخر آن اهانت بی‌شرمانه نشریه فرانسوی است».

فارس
آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس طبق روال معمول این خبرگزاری، خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات کلام‌الله مجید است که خبر امروز مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 491 قرآن کریم از سوی مرحوم محمد صدیق منشاوی، قاری مشهور مصری است.

همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز خبر دیگری با عنوان «نقش مؤثر خواندن «قرآن» در جلوگیری از «آلزایمر»» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که در گفت‌و‌گو با فرزاد اشرافی، متخصص مغز و اعصاب منعکس شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «فرزاد اشرافی، متخصص مغز و اعصاب درباره «ویژگی بیماری آلزایمر»، گفت: شایع ترین نوع زوال عقلی یا دِمانس، آلزایمر است که بیمار در ابتدا اختلال فراموشی کوتاه مدت پیدا می‌کند و کم کم با ادامه دار شدن این اختلالات، فرد در نامیدن اشیا و افراد دچار فراموشی می‌شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که علائم این بیماری در حافظه کوتاه مدت نمایان می‌شود و در حافظه بلند مدت مشکلی نخواهد داشت.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: افزایش فعالیت اجتماعی، یادگیری زبان دوم برای افراد تحصیل‌کرده و خواندن کتاب، قرآن، دعاها و کتاب‌های دینی از راه‌هایی است که در جلوگیری از آلزایمر موثر است».

ایرنا
تعداد چهار خبر با عناوین «نگاهی به زندگینامه مرحوم آیت‌الله ممدوحی»، «فراخوان «امتداد» برای طرح‌های نوآورانه اربعینی»، «پویش‌ شعر کوتاه «برای محمد(ص)» برگزار می‌شود» و «بررسی همکاری‌های اسلامی در مواجهه با بلایا در کنفرانس وحدت» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده است که این اخبار نیز در حوزه‌‌های مختلف قرار داشته و از خبر تخصصی قرآنی در میان آن‌ها خبری نیست.

«فراخوان «امتداد» برای طرح‌های نوآورانه اربعینی»، عنوان یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهد که در مورد موضوع اربعین حسینی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری مدبرانه اربعین حسینی در شرایط کرونایی امسال، در قالب ادامه طرح «امتداد» که با هدف گردآوری و حمایت از طرح‌های نوآورانه محرمی آغاز به کار کرده بود، فراخوان همفکری داد.

فراخوان ملی امتداد که با هدف گردآوری و حمایت از طرح‌های نوآورانه محرمی آغاز به کار کرده بود، با بررسی بیش از ۲۰۰ طرح تأیید شده، مراحل ارزیابی خود را پشت سر می‌گذارد، در گام دوم خود، با تأکید بر موضوع اربعین و عدم امکان حضور در فضای معنوی پیاده‌روی، از تمامی اندیشمندان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا طرح‌ها و پیشنهادهای نوآورانه خود را در خصوص نحوه برگزاری مراسم اربعین به دبیرخانه این فراخوان ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال طرح‌ها و ایده‌های خود به سایت فراخوان ملی امتداد به نشانی www.emtedaad.com مراجعه کنند تا ضمن بهره‌مندی از هدایای مادی و معنوی آن، امکان اجرایی‌شدن طرح خود را نیز بررسی کنند».

مهر
«ثبت نام دوره مجازی مربیگری مهد و پیش دبستان قرآن»، عنوان تنها خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهد که در رابطه با برنامه‌های قرآنی دارالقرآن خانه کارگر بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حسین فلاح خوش مشرب مسئول شعب دارالقرآن خانه کارگر گفت: دارالقرآن خانه کارگر با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره مربیگری مهد و پیش دبستان قرآن را برای اولین بار به شکل مجازی در سراسر کشور راه اندازی می‌کند.
وی گفت: جهت ثبت‌نام این دوره به صورت آنلاین در سایت دارالقرآن خانه کارگر به نشانی www.ketabequran.ir بخش ثبت نام آموزش‌های رایگان قرآن کریم مراجعه کنید.

فلاح در آخر سخنانش افزود: جهت اطلاعات بیشتر عضو کانال کتاب قرآن در سروش به نشانی sapp.ir /ketabequran شوید».

باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر با عناوین «بردگی و آزادگی در نگاه امیرالمومنین(ع)»، «تأثیر وجود آرامگاه حضرت رقیه(س) در رسوا کردن دشمنان» و «نماهنگ «بغض اربعین» با هنرنمایی هنرمند «عصر جدید»» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه که عنوان «تأثیر وجود آرامگاه حضرت رقیه(س) در رسوا کردن دشمنان» دارد، در گفت‌و‌گو با حجت الاسلام و المسلمین معین شرافتی پژوهشگر و کارشناس مذهبی منتشر شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت الاسلام و المسلمین معین شرافتی پژوهشگر و کارشناس مذهبی درباره عظمت معنوی و نقش برجسته دختر سه ساله اباعبدالله‌(ع) پس از قائله کربلا، گفت: قبر حضرت رقیه(س) در رسوا کردن حکومت ظالمانه امویان همان نقش را ایفا کرد که قبر مخفی حضرت زهرا‌(س) در رسواسازی غاصبان حکومت در مدینه ایفا کرده بود.

وی افزود: با مراجعه به تاریخ مشاهده می‌کنیم که شهادت حضرت رقیه‌(س) بیانگر ظلم امویان به خاندان عصمت و طهارت بود به گونه‌ای که قبر و حرم او سند ظلم‌های ناحقی است که توسط یزید بر امام حسین‌(ع) و خانواده او روا شده است».

ایسنا
«زندگینامه آیت‌الله ممدوحی»، «کوچه ادیان شیراز بهسازی می‌شود» و «همگان مسئول حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس هستند»، عناوین سه خبری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده است.

یکی از اخبار امروز این صفحه که عنوان «همگان مسئول حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس هستند» دارد، مربوط به پیام آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید به آیین بهره‌برداری باغ موزه دفاع مقدس در قم بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مراسم افتتاحیه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: با سلام و تحیت به آن مجمع محترم و تکریم همه خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که مقارن شدن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام.

وی افزود: بی‌شک کسانی که حماسه دفاع مقدس را خلق کردند اقتدا به آن امام عزیز کردند و در نهان شان این گونه سخن می‌گفتند که ای حسین عزیز اینک که از پیوستن به اصحاب عاشورائی تو بازمانده‌ایم و توفیق یاری‌ شما را نداشته‌ایم و از ما فیض شهادت در رکابت در سرزمین کربلا سلب شد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: حرارت عشق و محبت آن چنان جان ما را در برگرفت و روحمان را آزاد ساخت که به فرمان نایب الامام سراسیمه به سرزمین‌های دفاع از دین جدّت حرکت کرده و با شعار «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزا عظیما» عرض ارادت خود را اعلام داشته و نشان دادن که تعلیم یافتگان خمینی کبیر عاشقانه مکتب حسینی او را حافظ خواهند بود».

ایبنا
خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر با عناوین «جوامع بدون عدالت سرِپا مانده‌اند، اما بدون پرواداری نه!»، «کتابی که شخصیت‌ها و جنبش‌های مهم پدیدارشناسی را روایت می‌کند»، «کتاب «فلسفه علم روانشناسی» منتشر می‌شود»، «بررسی مواضع فلسفی در باب ماهیت ذهن» و «چگونه از موقعیت‌های ترسناک زندگی عبور کنیم؟» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی انتشار یافته‌اند و از خبر تخصصی قرآنی در میان آن‌ها خبری نیست.

میزان
«چند نکته مهم پیرامون نقش موثر «حضرت رقیه(س)» در بیان حقیقت قیام عاشورا» و «فراخوان ملی امتداد وارد مرحله دوم شد»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند.

در بخش‌هایی از خبر «چند نکته مهم پیرامون نقش موثر «حضرت رقیه(س)» در بیان حقیقت قیام عاشورا» که در گفت‌و‌گو با محمدهادی مشیری، کارشناس علوم قرآنی منتشر شده، آمده است: «محمد هادی مشیری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون تاثیر حضرت «رقیه‌(س)» در گسترش پیام قیام عاشورا گفت: حضرت «رقیه‌(س)» دختر بچه‌ای ۳ ساله بودند ايشان در محرم سال ۶۱ تأثیری ارزنده بر پیام قیام عاشورا داشتند و توانستند حقایق مهمى از قیام عاشورا را برای جامعه آشکار کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: در سراسر دنیا اصول خاصی برای رفتار با اسرا وجود دارد و این مهم حتی شامل رفتار با اسرا در زمان گذشته نیز بوده و برای این منظور چهارچوب‌های خاصی در نظر گرفته می‌شده، اما از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام هیچ یک از این قوانین و یا چهار چوب‌ها برای رفاه حال اسراى كاروان كربلا در نظر گرفته نشد، اسرای کربلا در نهایت سختی به سوی شام بردند این رفتار توهین آمیز برای کودکانی همانند حضرت «رقیه‌(س)» بسیار سخت بود در طول راه زیر آفتاب داغ در بیابان حرکت می‌کردند، راه رفتن براى کودکان در بیابان‌های پر خار بسیار آزاردهنده بود. این وقایع خود گواهی بر رفتار نادرست حاکمیت اموی داشته و دارد».

انتهای پیام
captcha