برگزاری نمایشگاه مجازی «ستارگان درخشان» همزمان با هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3923632
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰

برگزاری نمایشگاه مجازی «ستارگان درخشان» همزمان با هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «ستارگان درخشان» و مسابقات فرهنگی مجازی و تلویزیونی خبر داد و گفت: كنگره ملی «لاله‎‏های سفيد» بزرگداشت شهدای منا نیز به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با ایکنا، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یک گنج و ثروت بی‌پایان برای کشور بود که تمام فضایل والا و ارزشمند انسانی و معنوی را می‌توان در آن پیدا کرد.

وی هفته دفاع مقدس را نشان دهنده عزت و سربلندی ملت ایران دانست و افزود: ملت انقلابی ایران در طول دوران دفاع مقدس با اتکا به خداوند متعال، اطاعت از ولایت، حفظ وحدت و حضور در صحنه توانست در برابر هجمه گسترده دشمنان بایستد و اجازه ندهد وجبی از خاک مقدس میهن در اشغال متجاوزان بماند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان اضافه کرد: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان اسلام است و لذا هدف از گرامیداشت این ایام الگوسازی ایثار و شجاعت و ایمان و مقاومت فرزندان این مرز و بوم برای نسل های جوان است.

پاکاری با بیان اینکه به‌دنبال شیوع بیماری کرونا باید برنامه‌های ویژه‌ای را جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا کنیم، گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا همواره یکی از برنامه های اولویت دار بنیاد شهید است، اما  با توجه به شیوع بیماری کرونا، این دیدارها امکان پذیر نیست؛ لذا براساس یک روند منظم همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی از خانواده های شاهد و ایثارگر دلجویی می کنیم.

وی تبلیغات محیطی و کمک های مؤمنانه را از دیگر برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان می تواند نقطه قوتی در برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس باشد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری نمایشگاه عکس مجازی «ستارگان درخشان» و مسابقات فرهنگی  مجازی و تلویزیونی خبر داد و گفت: كنگره ملی «لاله‎‏های سفيد» بزرگداشت شهدای منا نیز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

پاکاری برگزاری آیین «شبی با این ستاره‎‏ها»، برگزاری همایش «میهمانی لاله‎‏ها» و اهتزاز پرچم در گلزارهای شهدا همراه با قرائت پیام مقام معظم رهبری در سطح شهرستان‎‏های گیلان، برگزاری تئاتر خیابانی «نقل علمدار» در پیاده راه فرهنگی رشت و برگزاری نمایشگاه عکس در حاشیه نماز جمعه رشت را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: كنگره ملی و همايش سراسری «شکوه ایثار» با محوریت تجلیل از مادران، همسران و دختران شهدا و همسران جانبازان و آزادگان نیز به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارکنان بسیجی، برگزاری همایش سراسری تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت و نکوداشت شهید نامجو (بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس)، گفت: اختتامیه جشنواره «کرانه های نور» نیز در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha