ثبت‌نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد
کد خبر: 3922114
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

ثبت‌نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) از آغاز ثبت نام چهاردهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از 21 تا 31 شهریورماه و از طریق پایگاه اینترنتی این مرکز خبر داد.

ثبت‌نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) آغاز شد

سمیه حاجعلی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام چهاردهمین دوره مسابقات سراسری این مرکز، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت هموطنان و تأکید مؤکد بر عدم تشکیل اجتماعات حضوری، این مسابقات نیز به صورت غیرحضوری (آنلاین و تصویری) برگزار خواهد شد.

مسئول این دوره از مسابقات با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام در این دوره از مسابقات از جمعه، 21 شهریورماه آغاز خواهد شد، بیان کرد: ثبت‌نام و مسابقات این دوره در بخش بانوان در دو گروه سنی زیر 26 سال و بالای 26 سال و در بخش آقایان در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به صورت همزمان انجام می‌گیرد و زمان‌های اعلامی به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

حاجعلی اضافه کرد: مرتلان و قاریان شرکت‌کننده در رشته قرائت تحقیق و ترتیل، فایل‌های تلاوت خود را از قطعاتی که کمیته فنی و داوری مسابقات مشخص کرده‌اند، انتخاب و در قالب فایل‌های تصویری همراه با معرفی مشخصات خود از طریق پایگاه اینترنتی دارالقرآن به نشانی https://dqimamali.com ارسال خواهند کرد و افرادی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند، به مرحله فینال راه پیدا می‌کنند و در این مرحله نیز اجرایی از قطعه دیگر، ارسال خواهند کرد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری رقابت رشته حفظ کل، 20 و 10 جزء، اظهار کرد: رشته حفظ در این دوره از مسابقات طی سه مرحله (یک مرحله کتبی و دو مرحله شفاهی) انجام خواهد شد. شرکت‌کنندگان در مرحله نخست که به صورت کتبی است، در روز مشخص، وارد سایت شده و به سؤالات پاسخ می‌دهند و حافظانی که حدنصاب لازم را کسب کنند، به مرحله دوم که آنلاین(تصویری و تلفنی) است، راه پیدا می‌کنند.

جوایز حدنصاب برداشته شد

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) با تأکید بر اینکه در مرحله دوم رشته‌های حفظ تنها حُسن حفظ و شاکله کلی تلاوت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در مرحله سوم (نهایی) نیز حافظانی که بالاترین نمرات را از دو مرحله گذشته کسب کرده‌اند، به صورت آنلاین با داوران مرتبط می‌شوند و تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و.... قرائت و اجرای حفظشان سنجیده می‌شود و سپس رتبه‌های برتر این رشته‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به وجه تمایز این دوره از مسابقات نسبت به 13 دوره گذشته، بیان کرد: در این دوره به دلیل پیش‌بینی حجم بالای شرکت‌کنندگان و همچنین برگزاری آنلاین و غیرحضوری مسابقات، جوایز حد نصاب برداشته شده، اما در هر رشته تا رتبه‌های پنجم، جوایز دریافت می‌کنند.

حاجعلی درباره زمان ثبت‌نام و آغاز مسابقات، اظهار کرد: زمان ثبت‌نام از 21 تا 31 شهریورماه از طریق پایگاه اینترنتی دارالقرآن امام علی(ع) به نشانی https://dqimamali.com انجام می‌شود که شرکت‌کنندگان رشته قرائت تحقیق و ترتیل از زمان ثبت‌نام تا 10 مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را از قطعه انتخابی، ارسال کنند. اما حافظان در مرحله نخست (کتبی) 11 مهرماه باهم به رقابت می‌پردازند و از 19 تا 27 مهرماه مرحله دوم (آنلاین و مجازی) رشته حفظ برگزار خواهد شد و مرحله سوم آن نیز 29 مهرماه تا چهارم آبان‌ماه برپا می‌شود.

مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا زیرساخت‌های لازم برای مراجعه تعداد بالای متسابقان به پایگاه اینترنتی دارالقرآن فراهم شده است؟ تصریح کرد: قطعاً این موضوع مد نظر بوده است کما اینکه سال گذشته به دلیل مراجعه شرکت‌کنندگان، بعضاً با مشکل ترافیکی سایت روبرو بودیم، اما امسال تمام تلاش مجموعه فنی دارالقرآن بر این بوده است تا متسابقان با کمترین مشکل و سختی به سایت مراجعه، ثبت‌نام و فایل هایشان را ارسال کنند. 

برگزاری اختتامیه پنجم آبان‌ماه

وی درباره اختتامیه این دوره از مسابقات نیز گفت: در نظر داریم آیین اختتامیه این دوره از مسابقات را پنجم آبان‌ماه در فضای باز خانه موزه مدرس تنها با دعوت از رتبه‌های اول تا پنجم هر رشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترتی دارالقرآن امام علی(ع) به نشانی https://dqimamali.com یا صفحه این دارالقرآن در اینستاگرام به نشانی  imamalidarolquran@ مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
حافظ قرآنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۱۹
9
23
وجه تمایز مسابقه دارالقرآن امام علی ، جوایز حد نصاب است.
شهربانو رحمانی
|
Germany
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۲ - ۱۹:۴۸
0
9
سلام ایا به نظرشما گروهبندی خانم ها در دوگروه زیر۲۶ سال و۲۶ سال درست؟آیا یک دخترخانم۹ساله بایک خانم ۲۶ سال ازنظرصوت ولحن دریک مقطع هستند؟
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۳:۲۰
3
6
با سلام یه مسابقه داشتیم که به حد نصابها جایزه میدادند اونم تمام شد
مرتل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۰ - ۲۱:۱۵
0
2
لطفا در دوره های بعد رسیدگیها بهتر بشه
قاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۰۸:۵۷
1
2
لطفا زمان ارسال فایل رو تمدید کنین من برای کاهش حجم مشکل داشتم فایل تلاوتم رو که به تلگرام ارسال کردم اصلا مشاهده و بارگزاری نشده
خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۰:۱۴
3
4
عرض سلام وادب
ان شاالله برای کسانی که به مرحله سوم راه پیدا میکنند جوایزی در نظر بگیرید
امیرعلی صفایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۵:۰۹
0
5
دوستان من هر چی تلاش میکنم برم داخل سایت دارالقرآن امام علی (ع)،نمیشه...
باور کنید صد باز زدم خطا میده و خیلی دیر میاد...متاسفانه حق ما حافظین قرآن باز هم ضایع شد.جواب بدید لطفا الان ما باید چه کنیم.آزمون داریم
کیایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۶ - ۱۳:۰۱
1
4
البته هیچکس طلبکار نیست، نه در مورد جایزه و نه چیز دیگه
ولی من فکر می کنم اطلاع رسانی ضعیف بود چون ما تازه فهمیدیم.
حافظ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۶
1
3
همینطور که نظر دوستان هم هست جایزه حد نصاب که ویژه این مسابقات هست نباید حذف میشد.این یه امتیاز خیلی بالا برای دارالقرآن بود برای ایجاد انگیزه و گسترش فرهنگ قرآنی..از اون بدتر اطلاع رسانی ضعیف ..من هم تاره فهمیدم که ثبت نام تموم شده و برنامه ریزی کرده بودم که امسال برای اولین بار شرکت کنم.به هر حال آرزوی توفیق برای این مجموعه دارم
captcha