بی‌توجهی به تذکرات بیانیه گام دوم، بروز چالش‌های جدیدی را در پی دارد
کد خبر: 3921815
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
استاد جامعة‌المصطفی‌العالمیه:

بی‌توجهی به تذکرات بیانیه گام دوم، بروز چالش‌های جدیدی را در پی دارد

مدرس دوره بصیرت‌افزایی گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم بازخوانی، بازبینی، آسیب‌شناسی و بازخوردی از گام اول انقلاب است. اگر به تذکرات بیانیه گام دوم توجه نداشته باشیم، بی‌شک با چالش‌های جدیدی روبه رو خواهیم شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی منصوری، مدرس دوره بصیرت‌افزایی گفتمان بیانیه گام دوم انقلاب که تا آخر هفته جاری در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی در حال برگزاری است، بیانیه گام دوم را با پنج روش دیدگاه قرآنی، دیدگاه نهج‌البلاغه، جریان گفتمانی و گفتمان امامین انقلاب به بحث و بررسی گذاشت و افزود: اگر جامعه‌ای به جای امت‌گرایی، صرفاً ملی‌گرا و تنها به فکر خود با جغرافیایی محدود باشد و در قیام خود متوقف شود و به سمت نظام‌سازی و سپس دولت‌سازی و امت‌آفرینی حرکت نکند، قیام او ابتر خواهد ماند.

وی با بیان اینکه براساس بیانیه گام دوم انقلاب، ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی، بزرگ‌ترین آرمان انقلاب اسلامی است، گفت: برای برداشتن گام‌های استوار در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت، زیرا در صورت غفلت، دروغ به جای غفلت خواهد نشست و آینده با تهدید‌های ناشناخته روبه رو خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان‌شناسی، شناخت جریان‌ساز‌ها و جریانات فعال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... موجود است، بیان کرد: جامعه ایرانی برای رسیدن به دولت اسلامی و در نتیجه، شکل‌دهی جامعه اسلامی، باید توجه ویژه‌ای به درس‌ها، عبرت‌ها و چالش‌های گذشته داشته باشد.

حجت‌الاسلام منصوری با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که بدون خیانت به آرمان‌های نخستین، گام نخست خویش را با موفقیت برداشته است، خاطرنشان کرد: اگر بی‌توجهی به شعار‌های انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله انقلاب نمی‌بود، دستاورد‌های انقلاب بسی بیشتر بود و کشور در مسیر رسیدن به آرمان‌های بزرگ جلوتر قرار داشت و بسیاری از مشکلات کنونی در کشور نبود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه جریان‌شناسی سبب بصیرت‌خواهی و در نتیجه، بصیرت‌افزایی می‌شود، افزود: «إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّيْطَانِ»، از آیاتی است که به عنوان مبنای قرآنی فراز‌های جریان‌شناسی بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه برای جریان‌شناس بودن، به قدرت تحلیل و بصیرت نیاز است، ادامه داد: هر ضربه‌ای که مسلمانان در طول تاریخ خورده‌اند، از ضعف قدرت تحلیل آنان بوده است؛ دشمن از بی‌بصیرتی و ناآگاهی استفاده کرده و واقعیت‌ها را واژگون جلوه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha