ارتباط عاشقانه با خدا پیام عاشورای حسینی است
کد خبر: 3919758
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

ارتباط عاشقانه با خدا پیام عاشورای حسینی است

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه بندرانزلی گفت: تکیه بر قدرت الهی و ارتباط عاشقانه با خدا در سخت ترین شرایط، پیام عاشورای حسینی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اسکافی، معاون آموزشی حوزه علمیه برادران قائمیه بندرانزلی شامگاه گذشته، 8 شهریورماه در جمع عزاداران حسینی مسجد موسی بن جعفر(ع) بندرانزلی، ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) در عاشورا برای دوستان و دشمنان خدا پیام دارد و انسان را به فکر فرو می‌برد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در چنین روزی از سوی لشکریان کوفه محاصره شده و همه نسبت به او بی وفا شده و جبهه حق را خالی کرده و امام زمان خویش را با تعداد اندکی از یاران تنها گذاشتند، افزود: تکیه بر قدرت الهی و ارتباط عاشقانه با خدا در سخت ترین شرایط، پیام عاشورای حسینی است.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه بندرانزلی، با اشاره به اینکه ۱۴ قرن است پیام امام حسین(ع) هر سال تکرار می‌شود، تصریح کرد: پیام امام حسین این است که در بحرانی‌ترین شرایط زندگی از یاد خدا غافل نشوید و احساس به بن بست رسیدن نداشته باشید، زیرا راه برای مومن بسته نمی‌شود و این پیام امام حسین(ع) در قیام عاشوراست.

حجت الاسلام اسکافی، با بیان اینکه در روایات آمده شریف‌ترین انسان‌های امت پیامبر(ص) حاملان قرآن هستند، گفت: طبق منابع معتبر حضرت امام حسین(ع) در جریان نهضت عاشورا به تلاوت قرآن اهتمام دارد و این پیام را به همه مومنان و انسان‌های آزاده جهان می رساند که حتی در سخت‌ترین شرایط نباید از یاد خدا غافل شد.

وی عزت را از آن خدا دانست که این عزت الهی به انسان خواهد رسید و ادامه داد: خداوند به امام حسین(ع) عزت داد، در حالی که لشکریان کوفه با شهادت امام حسین تکیه بر عصای پوسیده‌ای کردند که آنها را در آستانه سقوط قرار داد.

معاون آموزشی حوزه علمیه قائمیه بندرانزلی، با تاکید بر اینکه ارتباط امام حسین(ع) با خدا عاشقانه است و از روی عادت نیست، زیرا اگر این ارتباط از روی عادت بود در سختی‌ها آن را رها می‌کرد، گفت: باید تلاش کنیم رنگ و بوی عبادت ما عاشقانه باشد و شرط آن شناخت واقعی خداست که بهترین راه رسیدن به این منظور شناختن خدا از طریق قرآن است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن خود را به خوبی معرفی کرده و تکالیفی که از بندگان خواسته است را در آیات متعدد بیان کرده است، یادآور شد: برای شناخت امام حسین(ع) باید خدا را بشناسیم و ما امروز راه حسین(ع) را عاقلانه انتخاب کردیم و باید این راه را عاشقانه و عاقلانه ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha