مادران، فرزندانشان را نذر یاری امام زمان(عج) کردند
کد خبر: 3917928
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
در حسینیه‌ای به بزرگی ایران؛

مادران، فرزندانشان را نذر یاری امام زمان(عج) کردند

امروز در اولین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی از سوی مادران ایرانی و در خانه‌های همه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در سرتاسر ایران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، در اولین جمعه ماه محرم امسال که با اولین روز این ماه عزا نیز مصادف شده است، مادران ایرانی خانه‌های خود را به حسینیه تبدیل و مراسم شیرخوارگان حسینی را در خانه‌هایشان برگزار کردند.

البته این مراسم به صورت محدود و نمادین و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در 50 نقطه از کشور به صورت حضوری نیز برگزار شد، اما مراسم اصلی با پخش سخنرانی، مداحی، نوحه‌خوانی و قرائت سوگندنامه مادران برای نذر فرزندشان در راستای یاری صاحب‌الزمان(عج) از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش و خانواده‌های ایرانی با این مراسم در خانه‌های خود همراهی کردند.

اگر چه پیش از این مسئولان بنیاد بین‌المللی حضرت علی اصغر(ع) از برگزاری این مراسم در ورزشگاه آزادی خبر داده بودند، اما با لغو این مراسم اعلام کردند امسال محور برگزاری مراسم به صورت غیر حضوری و در خانه‌های همه عاشقان اهل بیت(ع) صورت خواهد گرفت.

یکی از منظم‌ترین برنامه‌های حضوری امسال مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا(ع) و با حضور تعداد محدودی از بانوان و فرزندان شیرخوارشان و با رعایت حداکثر فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

یادآوری می‌شود؛ امسال هجدهمین سال برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی است. این مراسم همه ساله در هزاران نقطه از ایران و جهان با حضور گسترده مادران و فرزندان شیرخوارشان برگزار و طی آن مادران سوگندنامه نذر فرزندشان در راه یاری امام زمان(عج) را قرائت می‌کردند اما امسال به دلیل شیوع کرونا با به حداقل رساندن برگزاری این مراسم به صورت حضوری، مادران در خانه‌هایشان این مراسم را برگزار و به حضرت علی اصغر(ع) برای رفع بلا متوسل شدند.

گزارش تصویری همایش متفاوت شیرخوارگان حسینی را اینجا ببینید.

 

انتهای پیام
captcha