«دستان كوچك» شیرخوارگان حسینی به یاری نیازمندان می‌آید
کد خبر: 3917737
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵

«دستان كوچك» شیرخوارگان حسینی به یاری نیازمندان می‌آید

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با بیان اینكه امسال همایش شیرخوارگان حسینی را بدون حضور مخاطب برگزار می‌كنیم، گفت: در حاشیه این همایش پویش بزرگ «دستان كوچك» را به‌منظور تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان اجرا خواهیم كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، شاهرخ صبوری، دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) استان فارس عصر چهارشنبه، 29 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا  و اهمیت حفظ سلامتی مردم و به خصوص شیرخوارگان حسینی و فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تبعیت از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا، همایش شیرخوارگان حسینی بدون حضور مخاطب برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در روز جمعه، 31 مردادماه سال جاری مصادف با اول محرم‌الحرام بدون حضور فیزیكی مخاطبان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد و مردم نیز می‌توانند از ساعت 9 صبح پخش زنده این مراسم را از شبكه استانی فارس و نیز صفحه اینستاگرامی به آدرس Khademin_shiraz مشاهده كنند.

صبوری یادآور شد: امسال مستعد برگزاری حدود 7000 همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و 45 کشور جهان و نیز حدود 650 نقطه از استان فارس بودیم اما بنا به شرایط آن را به شیوه مذكور اجرا خواهیم كرد.

مسؤل هیئت و مركز فرهنگی ـ مذهبی خادمین عاشقان ثارالله(ع) شیراز با بیان اینكه در كنار این همایش یكسری برنامه‌های جانبی نیز تدارك دیده شده است، گفت: در سال جاری بدین مناسب پویش بزرگ «دستان كوچك» در فضای مجازی راه‌اندازی شده است.

وی بیان كرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت فشار بودن عده ای از هم‌وطنان به لحاظ معیشتی و همچنین فرمان مقام معظم رهبری در خصوص تداوم برنامه‌های همدلی و مواسات و کمک مؤمنانه پویش دستان کوچک، به‌عنوان پویش همدلی و مواسات خانواده بزرگ شیرخوارگان حسینی به هم‌وطنان عزیز محروم در مجمع استان، طرح‌ریزی شده است.

صبوری با تصریح اینكه شركت در این پویش برای عموم مردم آزاد است، در عین حال این نكته را یادآور شد كه قبلاً هم در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان بسته معیشتی از طرف این مجمع و هیئت و به یاری مردم و لطف خداوند متعال تهیه و توزیع شده است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) فارس با بیان اینكه مشاركت مردم در این پویش به دو شیوه قابل انجام است، گفت: نخست اینكه خود مردم بسته‌های معیشتی را (در حد مقدورات خود) آماده كرده و آن را به اعضای نیازمند فامیل و یا هم‌محله‌ای ‌های نیازمند هدیه دهند و از بسته های آماده شده عکس بگیرند و برای ما ارسال كنند و روش دوم نیز ارسال کمک‌های نقدی به دبیرخانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان فارس، جهت تهیه بسته‌های معیشتی و  ارائه به خانواده‌های نیازمند است.

وی با ذكر این نكته كه کمک‌های هر چند کوچک، ارزشمند خواهند بود و در کنار هم، تبدیل به مقادیر زیادی خواهد شد، گفت: در این طرح برای اولین بار شیرخوارگان خودشان خیر و بانی خیر می‌شوند و نام شیرخوارگان به‌عنوان بانی این کار خیر، روی کارتن‌های بسته‌بندی درج می‌شود.

صبوری همچنین از راه‌اندازی پویش سربازان در گهواره نیز خبر داد و گفت: نام این پویش به تأسی از جمله حضرت امام(ره) در ابتدای نهضت و به امید سربازان در گهواره شدن شیرخوارگان حسینی در دوران غیبت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) انتخاب شده است.

وی با یادآوری اینكه این پویش برای چندمین سال متوالی برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته قریب چند هزار عکس به دبیرخانه مجمع رسید و امسال نیز والدین می‌توانند در زمان همایش شیرخوارگان حسینی، یا تا پایان دهه اول محرم، از کودک شیرخواره خود با لباس شیرخوارگان حسینی یا هر لباس عزاداری سیدالشهدا(ع) یا حتی با یک سربند، عکس بگیرند و عکس و مشخصات كودك شامل نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، نام شهر را به شماره 09179494092 از طریق نرم‌افزار واتس‌آپ ارسال كنند تا فرزند ایشان در پویش سربازان در گهواره شركت داده شود و عكس‌هایشان در صفحه اینستاگرام به آدرس  sarbazan_dargahvareh   گذاشته شود.

صبوری همچنین به شیوه ثبت‌نام باشگاه شیرخوارگان حسینی اشاره كرد و گفت: والدین شیرخوارگان می‌توانند مشخصات كودك خود را برای ثبت‌نام در این باشگاه به شماره 30000800233 پیامک كنند.

انتهای پیام
captcha