انعکاس تعویق اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3915620
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

انعکاس تعویق اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزی در صفحات معارفی رسانه‌ها

آیین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که قرار بود امروز یکشنبه، 19 مردادماه برگزار شود، به دلیل اشکالات فنی، به روز سه‌شنبه 21 مردادماه ساعت 15 موکول شد.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین خبری که امروز 19 مرداد در صفحات معارفی رسانه‌ها منعکس شده عبارت از تعویق اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموزی است؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 20 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «رضاشاه، کرونا و حکمِ عشق»، «اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموری به تعویق افتاد»، «نماهنگ| تا حرم با نوای مهدی رسولی»، «حاج علی انسانی: درباره عزاداری محرم باید گوش به فرمان و ملازم رهبر انقلاب باشیم/ جان ما و امر رهبری»، «اردبیلی: کاهش جمعیت از نتایج سبک زندگی مدرن است/ مروتی: بحران جمعیتی ایران از تعهد در کنفرانس قاهره آغاز شد»، «نام موسویان برای همیشه در زمره اقتصاددان‌های بزرگ جهان اسلام ثبت شد»، «کمک‌های مومنانه غدیری در تهران همچنان ادامه دارد + عکس و فیلم»، «فیروز زیرک‌کار از پیرغلامان تبریز درگذشت»، «ابهاماتی درباره شیوه‌نامه جدید عزاداری محرم/ حیدری: مواضع جدید ستاد کرونا با شیوه‌نامه قبلی مغایرت دارد»، «برپایی ۲۷۰۰ جشن شادی و احسان غدیر در کشور + فیلم» و «ثواب شاد کردن دل مؤمن در کلام امام کاظم(ع)» هستند.

همچنین «خیانت به ولایت امیرالمؤمنین(ع) تمام ارزش‌های اسلامی را نابود کرد»، «زن فقیری که گاو مرده خود را با معجزه امام کاظم(ع) زنده یافت»، «جشنی متفاوت برای عید غدیر/ هیئت‌ آل‌یاسین به کمک نیازمندان شتافت + فیلم»، «مسلمان شدن راهب مسیحی در مناظره با امام کاظم (ع)»،‌ «غدیر؛ رسالت ما و رسانه»‌، «نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم»، «نذورات محرم در قالب کمک‌های مؤمنانه باشد/ دسته‌روی ممنوع است + فیلم» و «سرنوشت تمام انسان‌ها به پیام غدیر گره خورده است/ چرا پیامبر(ص) غدیر را برای اعلام جانشینی برگزید؟» تیتر دیگر اخبار منتشر شده در این صفحه هستند.

در بخش‌هایی از خبر «اختتامیه مسابقات قرآن دانش‌آموری به تعویق افتاد» می‌خوانیم: آئین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که قرار بود امروز یکشنبه، 19 مرداد برگزار شود، به دلیل  اشکالات فنی، به روز سه‌شنبه 21 مردادماه ساعت 15 موکول شد.

برنامه‌های مراسم اختتامیه امروز قرار بود با سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، اجرای نفرات برتر و اعلام نتایج و اسامی حائزان رتبه‎های برتر همراه باشد. این مراسم در روز سه‌شنبه ساعت 15 از شبکه قرآن و معارف سیما و نیز شبکه شاد آموزش و پرورش به نشانی parvareshi1@ پخش می‌شود.

خبر «خیانت به ولایت امیرالمؤمنین(ع) تمام ارزش‌های اسلامی را نابود کرد» نیز مربوط به مصاحبه محمدحسین رجبی‌دوانی با تسنیم است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: می‌گویند که «مولاه» به معنای دوست داشتن است؛ آیا منطقی است که پیامبر این همه جمعیت را جمع کند و فقط بگوید دوست حضرت علی علیه‌السلام باشید؟‌ آیا این موضوع را نمی‌توانست در همان مکه اعلام کند؟ بنابراین صحبت از دوستی نیست و بحث نصب امیرالمؤمنین به ولایت وامامت است. علاوه بر این در روز غدیر و بعد از اعلام این خبر پیامبر با همه حاضران بیعت می‌گیرد که بیعت هم به معنای تعهد اخلاقی برای رهبری امت است.

رجبی‌دوانی درخصوص نادیده‌گرفتن واقعه غدیر از سوی مهاجرین گفت: دقت داشته باشید که مهاجرین کسانی بودند که از اهالی مکه بوده و سپس مسلمان شده بودند و به مدینه مهاجرت کردند. آنان به دو دلیل چشم دیدن حضرت علی را نداشتند؛ اولین دلیل این بود که حضرت علی در جنگ‌های بدر، احد و خندق شماری از آنان که مسلمان نمی‌شدند و کافر بودند را کشته بود و از این منظر برایشان سخت بود که امیرالمؤمنین به ولایت برسد. علاوه بر این، قبیله بزرگ قریش از طایفه‌های مختلفی تشکیل شده است که همگی با هم رقابت داشتند. طایفه بنی‌هاشم یکی از آنان بود که حضرت رسول در آنجا به پیامبری برگزیده شد. برایشان بسیار سنگین بود که جانشین پیامبر هم از بنی‌هاشم باشد. این موضوع هم دلیل دومی بر این است که بسیاری از مهاجرین نمی‌خواستند حضرت علی به ولایت و جانشینی پیامبر برسد.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «دوره‌های حفظ قرآن از سوی مؤسسه مشکات برگزار می‌شود»، «برگزاری دوره مجازی آموزش تربیت مدرس مهندسی اجتماعی ویژه مبلغان»، «جهادی‌ها برای بیماران کرونایی و کادردرمانی جشن غدیر گرفتند+عکس» و «شریف: آموزش قرآن و تثبیت آن باید از نوجوانی آغاز شود/ ضرورت تقویت مسابقات قرآن دانش‌آموزان» هستند.

خبر «آموزش قرآن و تثبیت آن باید از نوجوانی آغاز شود/ ضرورت تقویت مسابقات قرآن دانش‌آموزان» مربوط به مصاحبه حسینعلی شریف، پیشکوست قرآنی با فارس است و در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم:

باید اعتراف کرد که برگزاری مسابقات با حضور دانش آموزان جلوه و صفای دیگری داشت، اما باید پذیرفت که زمانی که شرایط مساعد نیست و ما به اجبار می‌بایست مسابقات را به گونه‌ای برگزار کنیم که دچار مشکل نشویم، با درک صحیح از شرایط این برنامه به صورت مجازی و غیرحضوری انجام می‌شود.

شریف با اشاره به اینکه قضاوت آثار اذان دانش‌آموزان به صورت زنده و با ارتباط مستقیم انجام می‌شود، تصریح کرد: زمانی که دانش‌آموزان در فضای مسابقات گردهم می‌آمدند های دیگر حاکم بود و ما نیز از خداوند متعال می‌خواهیم تا به زودی زود، این ویروس منحوس را از جوامع بشری ریشه‌کن کند تا بتوانیم دوباره با برگزاری محافل باصفا و صمیمی که قبلاً نیز داشته‌ایم، به صورت حضوری در خدمت موذنین عزیز و ارجمند باشیم.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار هفت خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «تسلیت قالیباف برای درگذشت حاج فیروز زیرک کار»، «ممنوعیت فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها در استان مرکزی تا اطلاع ثانوی»، «برنامه‌ موکب‌های ایران برای اربعین اعلام شد»، ««کرونا» آیین‌های محرمی ابیانه را تغییر داد»، «راه‌اندازی کارگروه مسجد در رادیو»‌، «شعر شفیعی‌کدکنی برای امام حسین(ع)» و «نظریه پرداز برجسته اقتصاد اسلامی بر اثر کرونا درگذشت» هستند.

در بخش‌هایی از خبر «نظریه پرداز برجسته اقتصاد اسلامی بر اثر کرونا درگذشت» آمده است: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، صبح امروز در بیمارستان کامکار قم در گذشت.

بر اساس این گزارش، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان در زمان حیات، عضو شورای فقهی بانک مرکزی، نایب رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، عضو هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عضو انجمن اقتصاداسلامی و انجمن مالی اسلامی و استادتمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز چهار خبر را منتشر کرده که تیتر آنها عبارت از «فخرالذاکرین مداحان اهل بیت(ع) رخ در نقاب خاک کشید»، «پیچیده‌ترین پروژه دوران کرونا در ماه محرم اجرا می‌شود»، «طَبِیبَ الْقُلُوب؛ کهن‌ترین اربعین حدیثی شناخته‌شده و موجود در زبان فارسی» و «عزاداری محرم به بهترین شکل با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار خواهد شد» هستند.

خبر «پیچیده‌ترین پروژه دوران کرونا در ماه محرم اجرا می‌شود» مربوط به مصاحبه حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون سازمان تبلیغات با ایرنا است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: مهمترین ویژگی پروژه مراسم ماه محرم این است که پیچیده‌ترین پروژه دوران کرونای ماست. چون فراگیری و شمول مراسم محرم و تنوع آن تقریبا بی نظیر است و هیچ پروژه اجتماعی دیگری در زمان کرونا با این وسعت و تنوع نداشتیم. اصل این تصمیم شجاعانه بود که مراسم را تعطیل اعلام نکنیم. چون جریان شیعه انگلیسی و رسانه های خارج از کشور بنا داشتند در دوران تعطیلی مراسم محرم، تصویر زشت و غیرعاقلانه‌ای به جامعه منتقل کنند؛ کما این که در اوایل شیوع ویروس کرونا نیز اینگونه بود و در ماه محرم ماده خام این تصویر و ظرفیت آن برای آنان فراهم می‌شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «اولین کسی که با امیرالمومنین(ع) بیعت کرد، که بود؟/ اسلام منهای ولایت، اسلام نیستم» و «حق چگونه باطل را نابود می کند؟» هستند.

مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت چهار خبر را منتشر کرده که تیتر آنها عبارت از ««پنج رویکرد مادر در مکتب امام(ره)»؛ تأکیدی بر تفکر اجتماعی مسلمانان»، «فقیه اقتصاددان درگذشت»، «کتاب «بیانیه عاشورا» رونمایی می‌شود» و ««جکسون» شخصیت‌های اسلام متاخر و متقدم را بدون غرض ورزی معرفی می‌کند» هستند.

میزان

«چند نکته مهم پیرامون رویکرد سیاسی «امام موسی کاظم(ع)» در برابر دشمنان» و «برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه در ایام محرم/حفظ پروتکل‌های بهداشتی اولویت ما است» نیز عنوان دو خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha