شرکت 250 نفر در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استان قم
کد خبر: 3915075
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

شرکت 250 نفر در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استان قم

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان قم گفت: مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور 250 نفر برگزار می‌شود.

بحجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم در حاشیه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن استانی، گفت: مسابقات قرآن بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و از سطح شهرسان، استان، کشور و بین المللی برگزار می شود و با توجه به موارد بهداشتی انجام مسابقات تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی افزود: انصافا زحمت زیادی کشیده شد تا این مسابقات در نهایت رعایت دستورات بهداشتی برگزار شود زیرا در برخی استان‌ها همین مسابقات برگزار نشد.

جباری اضافه کرد: این مسابقات از روز 15 مرداد تا 17 مرداد با حضور 250 نفر در حال برگزاری است.

وی افزود: قرآن جایگاه والایی دارد و هر قدر بتوانیم باید تلاش لازم را برای گسترش فرهنگ قرآنی از جمله در بحث مفاهیم و عمل به دستورات قرآنی داشته باشیم لذا امسال مفاهیم هم به رشته‌های ترتیل و حفظ و قرائت افزوده شده است تا مفاهیم وارد زندگی اجتماعی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: ما در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان مراکز افق را به عنوان مراکز فرهنگی، اجتماعی و قرآنی طراحی کرده‌ایم و برنامه‌های قرآنی هم در آنجا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تا قبل از کرونا این جلسات به صورت حضوری برگزار می‌شود ولی بعد از شیوع این برنامه به صورت مجازی پیگیر برنامه‌ها هستیم و امیداوریم بهره‌وری لازم را هم داشته باشد.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha