اجرای «پویش پرچم» به مناسبت عید غدیر در زنجان
کد خبر: 3915059
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

اجرای «پویش پرچم» به مناسبت عید غدیر در زنجان

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان از اجرای «پویش پرچم» خبر داد و گفت: این حرکت نمادین در راستای ترویج فرهنگ علوی و تقویت ولایت‌پذیری در جامعه انجام می‌شود.

اجرای «پویش پرچم» به مناسیت عید غدیر در زنجانحجت‌الاسلام علی یوسفی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، مسئله غدیر را جریانی برای پیوند رسالت به مهدویت خواند و گفت: موضوع غدیر تنها بحث خلافت نیست بلکه استقرار حمومت الهی و معنوی در دل آن نهفته است و آن چنان عظمت دارد که اگر این پیام ابلاغ نمی‌شد، رسالت پیامبر ناتمام می‌ماند.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به وضعیت انتشار ویروس کرونا، مراسم تجمعی برای عید غدیر لغو شده است و برای بزرگداشت این عید اکبر، برنامه‌های تبیلغی، ترویجی و فضاسازی شهری پررنگتر از سال‌های گذشته در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری جشنواره مجازی با کاروان غدیر خبر داد و افزود: این جشنواره در قالب مسابقه کتابخوانی، داستان کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، شعر، متن ادبی، دلنوشته، سرود، نماهنگ، عکس، پوستر، پادکست، نقاشی و خوشنویسی به اجرا درمی‌آید.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان تصریح کرد: تولید و انتشار محتوا در خصوص واقعه غدیر در فضای مجازی و رسانه در قالب صفحات، کانال‌ها و گروه‌ها در دستور کار بوده و صدا و سیمای مرکز زنجان برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای ترویج معارف غدیر در این ایام پخش می‌کند و مساجد نیز فعالیت‌های خود را به پخش مراسم از طریق اینستاگرام برده‌اند.

وی اجرای «پویش پرچم» را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد و گفت: پویش پرچم از طریق مساجد، هیئات، حسینیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با نصب پرچم بر سردرب منازل، کوچه‌ها و محله‌ها برگزار می‌شود و برنامه‌ای نیز از طریق صدا و سیما برای آشنایی کودکان با این واقعه عظیم تدارک دیده شده است.

یوسفی ادامه داد: برای ایجاد نشاط معنوی در جامعه، گروه‌های سرود در محلات به اجرا می‌پردازند. کاروان موتوری شادی غدیر نیز به همت مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی در یک ساعت مشخص حرکت و پیام غدیر را مخابره می‌کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان زنجان با اشاره به اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای جلوگیری از تجمع دایر نمی‌شود، بیان کرد: طرح اطعام در قالب جیره خشک و 20 هزار پرس غذای طبخ شده بهداشتی در سطح استان زنجان توزیع می‌شود و نورافشانی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: امسال اجتماع عظیم غدیریون برگزار نمی‌شود اما برنامه زنده‌ای به همت حسینیه اعظم زنجان، هیئت فاطمیون، مکتب الزهرا، هیئت داعیان کمیل و رزمندگان اسلام به صورت زنده از صدا و سیمای زنجان بدون حضور مردم در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه از ساعت 21 شب از شبکه اشراق پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha