برگزاری مسابقات در شرایط کرونا جای تقدیر دارد
کد خبر: 3915036
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
ابراهیم‌پور:

برگزاری مسابقات در شرایط کرونا جای تقدیر دارد

فعال قرآنی و دعاخوانی گفت: برگزاری مسابقات در شرایط کرونا جای تقدیر دارد و نشانه اهتمام سازمان اوقاف به ترویج قرآن کریم است.

دعارضا ابراهیم‌پور، شرکت‌کننده رشته دعاخوانی که دومین بار است در مسابقات حضور دارد در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: با توجه به اینکه در وضعیت کرونا به سر می‌بریم اهتمام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در برگزاری این مسابقات جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه این مسابقات با رعایت موارد بهداشتی برگزار شد، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات خوب بود و بنده مشکلی در این زمینه نداشتم.

ابراهیم پور تصریح کرد: دعاخوانی رشته‌ای نوپاست که جای خود را تثبیت می‌کند و در چند سال اخیر فضای خوبی را در بین شرکت‌کنندگان ایجاد کرده است.

وی که قرعه دعای ندبه را قرائت کرد، افزود: دعای ندبه منسوب به امام صادق(ع) است و روزهای جمعه خوانده می شود و قلوب مومنین را احیاء می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در رشته دعاخوانی رتبه دوم را به دست آوردم، در زمینه مداحی و ترتیل  و قرائت قرآن هم فعالیت دارم ولی در دوسال اخیر در دعاخوانی شرکت می‌کنم.

این شرکت کننده در مورد جذابیت‌های این رشته بیان کرد: قرائت ممکن است در بین مردم چندان فرهنگسازی نشده باشد ولی دعا در تمامی مجالس مذهبی مرسوم است و با آن همراهی می‌کنند و شاید یکی از دلایلی که بنده در این رشته شرکت ‌می‌کنم همین موضوع است.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha