رهبر مسیحیان لبنان: دنیا برای کمک به لبنان فارغ از ملاحظات سیاسی عمل کند
کد خبر: 3915016
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

رهبر مسیحیان لبنان: دنیا برای کمک به لبنان فارغ از ملاحظات سیاسی عمل کند

رهبر مسیحیان لبنان و رهبر کاتولیک‌های جهان با صدور پیام‌های جداگانه خواستار کمک جامعه جهانی به لبنان برای عبور از بحران ناشی از انفجار دیروز در بندر بیروت این کشور شدند.

به گزارش ایکنا، کاردینال ماربشاره پطرس الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان از کشورهای جهان خواست برای نجات دادن بیروت فارغ از ملاحظات سیاسی تلاش کنند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد، الراعی در پیامی خطاب به سازمان ملل و دیگر کشورهای دنیا خواستار ارائه کمک‌های فوری برای نجات بیروت از مصیبت کنونی شد‌.

الراعی گفت: ما از کشورهای برادر، دولت، کشورهای بزرگ و سازمان ملل می‌خواهیم که کمک‌های فوری را برای نجات شهر بیروت فارغ از هر‌گونه ملاحظات سیاسی ارائه دهند، زیرا آنچه اتفاق افتاده فراتر از سیاست و کشمکش‌هاست.

وی افزود: من شما را خطاب قرار می‌دهم، زیرا مطمئن هستم که شما لبنان را دوست دارید و به خواسته من پاسخ می‌دهید، زیرا من می‌دانم شما تا چه اندازه می‌خواهید که لبنان به نقش تاریخی و کهن خود در خدمت به بشریت، دموکراسی و صلح در خاورمیانه و دنیا بازگردد.

رهبر مسیحیان لبنان بیروت را شهری فاجعه‌زده توصیف کرد و گفت: بیروت عروس خاورمیانه امروز جریحه‌دار شده است، بدون هیچ جنگی گویی میدان جنگ شده است. ویرانی‌ها در همه خیابان‌ها، محله‌ها و خانه‌ها نمودار است.

الراعی گفت: لبنان سزاوار این است که کشورهای دوست و برادر به یاری آن بشتابند تا از طریق تأسیس سریع یک صندوق تحت نظارت سازمان ملل، کمک‌ها به این کشور توزیع شود.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان هم امروز چهارشنبه برای قربانیان انفجار مهیب بیروت که موجب کشته شدن تاکنون 113 نفر و زخمی شدن چهار هزار نفر شده است، دعا و طلب آمرزش کرد.

پاپ همه را به دعا برای قربانیان این انفجار و خانواده‌هایشان و همچنین کشور لبنان برای عبور از این بحران غم‌انگیز دعوت کرد و گفت: لبنان می‌تواند با کمک جامعه جهانی بر بحران عمیقی که در آن به سر می‌برد، غلبه کند.

 

انتهای پیام
captcha