تلاش اسرائیل برای خودنمایی با ساخت سریال «تهران»
کد خبر: 3915014
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

تلاش اسرائیل برای خودنمایی با ساخت سریال «تهران»

کارگردان سینما در رادیو گفت‌وگو به عقده‌گشایی اسرائیل در برابر ایران اشاره کرد و گفت: اسرائیل با ساخت سریال «تهران» تلاشی برای دیدن شدن در سطح جهانی داشته است.

به گزارش ایکنا؛ اصغر عباسی، کارگردان سینما و تلویزیون در برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی مینی‌سریال «تهران» گفت: یکی از شاخص‌های دیده شدن سریال‌ها، استفاده از تریلر کار است که در سریال تهران علاوه بر بهره از تریلر، از نام تهران استفاده شده تا مخاطب جذب شود.

وی افزود: اسرائیل علی رغم تبلیغاتی که داشت، در اقدام به سریال‌سازی در تولید ساختار و محتوا بسیار ضعیف عمل کرد؛ البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که رژیم صهیونیستی از تلویزیون قدرتمندی برخوردار نیست و صهیونیست‌ها بیشتر سفارش‌دهنده آثار هنری هستند تا سازنده آن و در پخش سریال تهران نیز سین ِ فلیکس کانادا به کمک شبکه اسرائیل آمده تا سریال بیننده بیشتری پیدا کند.

عباسی با اشاره به داستان مینی‌سریال تهران در آنجا که فیلمساز قصد تطهیر اسرائیل را دارد، گفت: در این داستان اعلام می‌شود یک هکر اسرائیلی وارد تهران می‌شود در حالی که یک جاسوس را فرستاده‌اند؛ «تهران» نشان می‌دهد و بار دیگر ثابت می‌کند شیطنت سیاسی و نظامی و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه کارایی بهتری از حملات فرهنگی و هنری‌شان دارد که هربار به شکل ناخواسته‌ای به ضدحملاتی مرگبار علیه خودشان تبدیل می‌شود، اما این دلیل نمی‌شود از اثرگذاری رسانه‌ای آنها غافل شویم. اسرائیل با ساخت این سریال عقده‌گشایی می‌کند و ایران‌هراسی را همچنان با نمایش چوبه دار دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: در سریال‌های ضد ایرانی اتفاق از آنجا رقم می‌خورد که برنامه‌سازان دسترسی برای تحقیق و پژوهش داخلی ندارند و شاهد صحنه اعدام در ساعت ۱۸ در فیلم هستیم. حتی علت اعدام هم موضوعی اعلام می‌شود که چنین حکمی وجود ندارد. این اشکالات حتی در پوشش، لحن گفت‌وگو و... وجود دارد و بخش اثرگذاری بیرونی برای ایران را مخدوش می‌کند و مصرف داخلی برای مردم خودشان دارد و البته در این فیلم روی خود را نشان دادند که اگر برای خود آنها هم فعالیت کنید، تاریخ مصرف دارید.

این کارگردان گفت: اسرائیل با تکیه بر ایران و دستاوریز قراردادن بحث هسته‌ای تلاش دارد خود را در سطح بین‌المللی مطرح کند. تلاش اسرائیل با ساخت سریال «تهران» تلاشی برای دیده شدن است تا به یک قهرمان برسد. ما نباید بحث رسانه را دست کم بگیریم و شاید انکار برای ما یک بخش است. باید در بخش دیگر تولید محتوای جهانی داشته باشیم. شاید در حال حاضر کارکرد «تهران» در داخل کشور همان کارایی جهانی را نداشته باشد، اما در بخشی از عموم مورد توجه قرار گرفته است‌.

عباسی در پایان گفت: بخش پایانی این سریال حس غرور ملی ما را تقویت کرد. پس باید منتظر فصل دومی برای «تهران» باشیم تا این ضعف‌ها را کمرنگ کرده باشد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، مسئله جنگ فرهنگی است.

انتهای پیام
captcha