توزیع نذورات محرم در جهت کمک‌های مؤمنانه باشد
کد خبر: 3915013
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳

توزیع نذورات محرم در جهت کمک‌های مؤمنانه باشد

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تشریح نحوه پروتکل‌های اعلام شده برای عزاداری‌های محرم گفت: تأکید ما این است که نذورات بیشتر به سمت کمک‌های مومنانه برود.

توزیع نذورات محرم در جهت کمک‌های مؤمنانه باشدبه گزارش ایکنا، سید‌حسن قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در تشریح نحوه پروتکل‌های اعلام شده برای عزاداری‌های محرم گفت: تأکید ما این است که نذورات بیشتر به سمت کمک‌های مومنانه بوده و اگر هم نذوراتی توزیع می‌شود، به شکل مواد خشک و خام باشد.

وی افزود: اگر نذورات در قالب پخت و پز بخواهد صورت بگیرد، این کار در هیأت باید با حضور کارشناسان بهداشتی انجام شود و پس از بسته‌بندی به صورت بیرون‌بر توزیع شود.

قاسمی بیان کرد: ضمانت اجرا در دستورالعمل‌ها دیده شده و کارگروهی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی این نظارت‌ها را انجام می‌دهد، به شکلی که اگر متولیان این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، در مرحله اول تذکر در جلسه حضوری به آن‌ها داده می‌شود و در مراحل بعدی ابطال مجوز‌ها و عدم ارائه خدمات برای آن‌ها اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: ما بر اساس آنچه که تا به امروز از همکاری و مشارکت شهروندان دیده‌ایم، مطمئنیم در ایام محرم متخلف نداریم و قطعاً همکاری خوبی خواهیم داشت و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این همکاری محقق خواهد شد و دوستان در سازمان تبلیغات اسلامی توضیحات لازم را خواهند داشت.
انتهای پیام
captcha