پیام غدیر؛ یک مسئله حیاتی برای آینده بشر است
کد خبر: 3914918
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

پیام غدیر؛ یک مسئله حیاتی برای آینده بشر است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به خطبه غدیر گفت: تمامی مسلمانان وظیفه ترویج پیام غدیر را داشته چراکه این موضوع یک مسئله حیاتی برای آینده بشر است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ديروز، 15 مردادماه در دیدار با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان، اظهار کرد: ملت ایران مزه ولایت را چشیده‌ و در طول بیش از 40 سال اخیر، این انقلاب به دست فرزند ولایت پیروزی و ادمه پیدا کرد و برکات نظام هم از وجود ولایت است.

وی به امتحان و آزمایش‌های الهی اشاره کرد و افزود: خداوند برای سنجش اخلاص و ایمان، حضرت ابراهیم(ع) را آزمایش کرد و با هر آزمایش که سربلند بیرون آمد، یک رتبه به درجه آن حضرت اضافه و لقب یکتاپرستی به خود گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: ما 124 هزار پیامبر داشته که همه آنها نبی هستند ولی خیلی از آنها رسول نبوده و وظیفه ابلاغ نداشته اما برخی از پیامبران رسول، مرسل، اولولعظم و بعضی‌ از این پیامبران به مقام امامت رسیده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت عدالت در ارائه خدمات به جامعه اعلام کرد: باید همه مردم به یک چشم نگاه شود چراکه همه ما در یک حکومت اسلامی زندگی کرده و باید همه به یک اندازه از خدمات بهره‌مند شویم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به بایسته‌های مدیریت اشاره کرد و افزود: هر کسی قصد مدیریت مجموعه و یا بخشی از جامعه را در داشته تا جمعی را زیر پر و بال خود قرار دهد، باید امام و از دیگران جلوتر و برتر باشد.

وی تأکید کرد: باید بهترین‌ها در رأس مدیریت قرار گیرند، چراکه نظام ولایت فقیه هم بر همین اساس بوده؛ مدیر باید اول بر خود مسلط، سرسپرده دین و امربه‌معروف و نهی از منکر و حلال و حرام را رعایت کرده و تابع هوای نفس نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: کسی که در رأس دستگاهی قرار گرفته باید پاک دست و بر نفس و شیطان پیروز باشد، تا کار خلافی انجام ندهد، کمااینکه انسان‌های پاک زیادی هم داشته که گناه و خلاف نمی‌کنند.

وی به خطبه غدیر اشاره و اظهار کرد: تمامی مسلمانان وظیفه ترویج پیام غدیر را داشته چراکه این موضوع یک مساله حیاتی برای آینده بشر است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا و تمدن غرب در حال فروپاشی است، افزود: امریکا به تاریخ انقضای خود رسیده و شاخصه‌هایشان در حال افول است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی، مشکلات مسکن و تورم حاکم بر جامعه اعلام کرد: آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی نیروی نفوذی دشمن بود و تصمیمات غلطش در بحث مسکن، کاهش ازدواج، افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسیار منفی در کشور به جا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بخشی از مشکلات اقتصادی و نوسانات شدید ارزی کشور ناشی از سوءمدیریت و تحریم‌هاست، افزود: گرچه برخی تصمیمات و سیاست‌های غلط موجب تعطیلی واحدهای تولیدی اما مذاکره با آمریکا هیچ معنایی نداشته چراکه توطئه و خیانت‌ نفوذی‌ها کاملاً مشخص است.

وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات و خدمات خوب نظام در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آب، برق، گاز و ... بیان شود، افزود: گرچه قطعی آب یک روستا ناشی از بی‌عرضگی مدیر محلی آن روستاست اما خوشبختانه نهادهای مختلف همچون سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دستگاه‌های دیگر در حال انجام ارائه خدمت به مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصمیم اشتباه و ضربه به تولید و اقتصاد را عمل خائنانه دانست و افزود: اخیراً فرد خائنی بازداشت شده که در حوزه جمعیت با ارائه آمار دروغ و مشاوره‌های غلط، ضربات جدی بر پیکر نظام وارد کرده که خوشبختانه با ورود جدی دستگاه قضا و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ریشه آنان خشکانده شد.

وی با یادآوری اینکه تزریق نا امیدی و یأس در جامعه نوعی سم مهلک و مهم‌ترین حربه دشمن است، گفت: نیروهای انقلابی نباید اجازه دهند، فضای ناامیدی بر جامعه حاکم شود چراکه دشمن، نفوذی‌ها و مسئولان به اندازه کافی موجب فشار و عصبانبت مردم شده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه نیروهای انقلابی در چنین شرایطی نباید با بیان برخی مسائل، مردم را بیشتر ناامید کنند، تصریح کرد: باید نقدها مستند و دقیق باشد؛ گاهی برخی انتصابات پشت پرده‌هایی داشته که باید با دقت نسبت به آن انتقاد کنیم.

وی با اعلام اینکه برای برخی از پروژه‌های استان، چندین برابر مصوباتش بودجه اختصاص یافته است، افزود: امسال از سوی دفتر مقام معظم رهبری 70 میلیارد تومان به پروژه جاده سنندج-مریوان تخصیص یافت تا هرچه سریع‌تر این پروژه به اتمام برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه دستاوردهای 40 ساله انقلاب قابل مقایسه با قبل از دوران انقلاب نیست، بیان کرد: خوشبختانه کارهای خوبی در زمینه توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها، از راه‌آهن گرفته تا ایجاد کارخانه زنجیره فولاد در حال انجام است که باید این‌ها هم دیده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید همه مسئولان، احزاب و گروه‌ها در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه استان کردستان تلاش کنند، تصریح کرد: باید ملاک و تفکر همه ما ولایتمداران رشد و اعتلای نظام باشد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این دولت باید تا روز آخر با قوت به کارهای خود ادامه دهد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه نیروهای انقلابی برای توسعه استان، طرح و ایده ارائه بدهند، یادآور شد: باید همه با هم از نماینده مجلس گرفته تا دولت و مردم برای رفع مشکلات آستین همت را بالا زده و تفکر سیاسی برایمان مهم نباشد تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

انتهای پیام
captcha