شرح ادبی نهج البلاغه رونمایی می‌شود
کد خبر: 3914914
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

شرح ادبی نهج البلاغه رونمایی می‌شود

جلد اول ترجمه و شرحی فشرده و ادبی از نهج البلاغه به قلم علی رهبر به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر و رونمایی می‌شود.

شرح ادبی نهج البلاغه رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از نشر جمکران؛ جلد اول ترجمه و شرحی فشرده و ادبی از نهج البلاغه به قلم علی رهبر به همت انتشارات کتاب جمکران مراحل آخر تولید را طی می‌کند و به زودی منتشر می‌شود.
 
در مقدمه این کتاب آمده است: «سخن گفتن از نهج البلاغه به همان میزان دشوار است که سخن گفتن از امیرالمؤمنین(ع)؛ چه اینکه این کتاب گران‌سنگ، گزیده‌ای از شیواترین گفته‌ها و نوشته‌های امیر بیان، علی بن ابی‌طالب (ع) است، و برای ما بی‌بضاعتان، چگونه توان آن است که بی‌نهایت را در چند کلمه محدود بگنجانیم و آن را توصیف کنیم؟ مگر می‌توان اقیانوس دُر واژه‌های علی(ع) را در پیمانه‌ای کوچک از واژه‌ها جا داد؟ اما آب دریا را اگر نتوان کشید... هم به قدر تشنگی باید چشید...»
 
این کتاب که نخستین کتاب از مجموعه پنج جلدی است، به قلم حجت‌الاسلام علی رهبر در حال آماده‌سازی برای انتشار است. نویسنده عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و حاصل تجربه و انس بیش از چهل ساله خود با قرآن کریم و نهج البلاغه را برای مخاطب جوان به رشته تحریر درآورده است. 
 
یادآور می‌شود؛ جلد اول «بر شانه‌های اقیانوس» در ۲۶۵ صفحه به زودی به دست علاقه‌مندان به فرهنگ علوی و نهج‌البلاغه خواهد رسید.
انتهای پیام
captcha