مسابقات قرآن دانش‌آموزی؛ زمینه‌ساز تحقق جامعه‌ای در مسیر وحی الهی
کد خبر: 3914895
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کریم دولتی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزی؛ زمینه‌ساز تحقق جامعه‌ای در مسیر وحی الهی

داور وقف و ابتدای رشته قرائت تحقیق و ترتیل مسابقات قرآن دانش‌آموزان گفت: برگزاری مسابقاتی همچون مسابقات قرآن دانش‌آموزی، زمینه‌ساز ایجاد جامعه‌ای در مسیر وحی الهی است.

کریم دولتی، داور وقف و ابتدای سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با اشاره به اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات در شرایطی برگزار می‌شود که کشور به دلیل وجود شرایط بیماری کرونا، از حضور گرم و صمیمی دانش‌آموزان بی‌بهره است، گفت: با اهتمام و تصمیماتی که مسئولان وزارت آموزش و پرورش با وجود همه شرایط بیماری در دوره جاری مسابقات داشته‌اند، تصمیم بر این شد که مسابقات در مراحل ابتدایی به شکل مجازی برگزار شود و به مرحله فعلی برسد.

وی در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به اینکه شرایط فعلی نتواند بر روحیه دانش‌آموزان جهت حضور در مسابقات قرآن عترت و نماز تأثیر منفی بگذارد، افزود: امید است که شرایط موجود روحیه دانش‌آموزان را برای شرکت در مسابقات ضعیف نکند و بتوانیم با تکیه بر توانایی‌های دانش‌آموزان، توجه به کلام الهی و کلام معصومین(ع) در میان دانش‌آموزان را به صورت گسترده‌تر شاهد باشیم.

دولتی در ادامه شکل‌گیری پایه‌های رشد و تربیت در سنین بالاتر را وابسته به تربیت در دوران کودکی و نوجوانی دانست و گفت: اگر امروز بتوانیم دانش‌آموزان نور چشم عزیزمان را با کلام الهی بیشتر مأنوس کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در آینده جامعه ما از جهت فرهنگی و فضائل، جامعه نورانی‌تر و بر مدار انسانیت و وحیانیت باشد و روز به روز نیز در زمینه‌های مختلف رشد و تعالی پیدا کند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی برای خدمت به قرآن کریم و اهل بیت(ع) آماده می‌شوند، گفت: اگر دانش‌آموزان به سمت دانش‌آموزی و دانش‌افزایی حرکت کنند، این حرکت با معنویت و نورانیت همراه خواهد بود و قطعاً این علم و دانش بهتر می‌تواند جان آنان را روشن کند و آن را به سمت افق‌های بالاتر حرکت دهد.

دولتی در پایان سخنان خود تأکید کرد: امید آن داریم تا همه برگزارکنندگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان، این مسیر نورانی را در صحت و سلامتی ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha