تقرب الهی با صفات رذیله میسر نمی‌شود / معرفت نسبت به امام زمان(عج)؛ از وظایف شیعه
کد خبر: 3914861
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

تقرب الهی با صفات رذیله میسر نمی‌شود / معرفت نسبت به امام زمان(عج)؛ از وظایف شیعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با بیان اینکه هیچ انسانی با صفات رذیله نمی‌تواند تقرب به خدا پیدا کند، گفت: برای اینکه به مقام بندگی و معرفت خدا برسیم یک راه وجود دارد و آن معرفت پیدا کردن به امام زمان(عج) است و انسان باید در وادی امام حرکت کند تا بتواند در این وادی به قرب خدا برسد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری شب گذشته، 14 مردادماه طی سخنانی که در صحن‌های حرم مطهر بانوی کرامت منعکس شد، اظهار کرد: در پایان زیارت جامعه کبیره که سیر امام‌شناسی است، این فراز آمده که خدایا اگر من شفیعانی غیر از ائمه(ع) داشتم که به تو نزدیکتر بودند آنها را شفیع قرار می‌دادم ولی فردی نزدیکتر به تو از اهل ‌بیت(ع) نیست.

وی با بیان اینکه انسانی که اهل یقین و توکل نباشد نمی‌تواند به خدا نزدیک شود، گفت: هیچ انسانی با صفات رذیله نمی‌تواند تقرب به خدا پیدا کند. بنابراین، انسان باید پاک شود تا بتواند به خدا نزدیک و وارد بهشت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند حق دستگیری و شفاعت از مسلمین را برای ائمه(ع) قرار داده است، ادامه داد: در فرازهای پایانی زیارت جامعه کبیره خدا را به حقی که برای ائمه(ع) قرار داده است قسم می‌دهیم که معرفت به اهل ‌بیت(ع) و حق آنها و برخورداری از شفاعت ائمه(ع) را به ما عطا کند.

وی با بیان اینکه معرفت یافتن نسبت به امام از وظایف شیعه است، تصریح کرد: برای اینکه به مقام بندگی و معرفت خدا برسیم یک راه وجود دارد و آن معرفت پیدا کردن به امام زمان(عج) است و انسان باید در وادی امام حرکت کند تا بتواند در این وادی به قرب خدا برسد.

میرباقری ادامه داد: معرفت به امام اینگونه حاصل می‌شود که اول انسان در همه افعال و احوال خود تسلیم می‌شود و بعد خداوند قلب و قوای انسان را پاک می‌کند و سپس ایمان، محبت و ولایت امام در وجود انسان ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه ما در مسیر معرفت باید التماس کنیم، اضافه کرد: یکی از راه‌های میانبر معرفت و سلوک معرفتی دعا است و ما در زیارت جامعه کبیره بعد از بیان صفات امام و سیر در وادی معرفت به همراه امام در نهایت دست به دعا برمی‌داریم و از خدا معرفت به امام را درخواست می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همان‌طور که ائمه(ع) حق شفاعت دارند از طرف دیگر بر ما حق ولایت دارند و باید از انها اطاعت کنیم، افزود: ما باید حقوق امام بر خود را بشناسیم و هیچ فردی به رحمت الهی راه پیدا نمی‌کند مگر این که دستش به دست امام برسد.

وی با تأکید بر اینکه محبت فداکاری و ایثار می‌آورد، اضافه کرد: کسی که عشقش به دیگری از سر شهوت و نفس است، محبت و عشق ندارد و اگر به کمترین چیز تمکین نکند دعوا درست می‌شود. بنابراین، اگر نتیجه محبت و عشق ما به اهل بیت(ع) ایثار و فداکاری در راه آنها شد عاشق و محب واقعی هستیم و وارد وادی رحمت می‌شویم.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha