حفظ سلامت مردم؛ خط قرمز مراسم محرم / مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3914786
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

حفظ سلامت مردم؛ خط قرمز مراسم محرم / مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه در برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم، خط قرمز حفظ سلامت مردم است که باید مدنظر هیئت‌های مذهبی باشد، تصریح کرد: امسال در ماه محرم مراسم تعزیه و گردهمایی شیرخوارگان حسینی برگزار نمی‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، عصر دیروز، 14 مردادماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای استان فارس بیان کرد: در برگزاری مراسم‌ عزاداری ماه محرم، خط قرمز حفظ سلامت مردم است که باید مدنظر هیئت‌های مذهبی برگزار کننده مراسم‌ عزاداری باشد.

وی با بیان اینکه با تصمیم دستگاه‌های متولی مدیریت بیماری کرونا مصوب شد که مراسم‌ آیینی دهه اول محرم، به غیر از مراسم تعزیه و شیرخوارگان حسینی برگزار شود، افزود: هیئت‌های مذهبی اجازه حرکت به سمت بقاع متبرکه یا سایر مناطق شهری را نخواهند داشت.

مهرابی با بیان اینكه مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در دهه اول ماه محرم حداکثر ظرف مدت ۲ ساعت و در فضای باز انجام خواهد شد، تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف در راستای کاهش ابتلای افراد به بیماری کرونا در ایام محرم باید با ارائه فضای باز مانند ورزشگاه‌ها به هیئات مذهبی در زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری را فراهم کنند.

وی آمادگی کامل اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان را برای تبعیت از تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونای فارس، اعلام و اضافه کرد: در خصوص توجه هیئت‌های مذهبی به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در ایام عزاداری، نگرانی وجود ندارد. پس از شیوع بیماری کرونا، در سطح جامعه نگرانی در خصوص برگزاری مراسم‌ دینی ایجاد شد، حال آنکه طی ماه‌های گذشته شاهد بودیم که بیشترین همکاری با ستاد استانی مدیریت کرونا، از سوی شبکه‌های مذهبی انجام شد. بیش از ۷۸۰۰ مداح استان فارس جلسات خود را در راستای کنترل بیماری کرونا تعطیل کرده‌اند که این موضوع در کشور زبانزد است.

مهرابی همچنین در خصوص اجرایی شدن مرحله دوم رزمایش مواسات در کشور نیز بیان کرد: در راستای کمک مؤمنانه به اقشار ضعیف، علاوه بر اینکه در ماه محرم نذورات به صورت بسته‌های معیشتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، از ظرفیت‌های مذهبی برای اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha