شهیدباوری باید به ملاک سنجش مدیران تبدیل شود
کد خبر: 3914726
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

شهیدباوری باید به ملاک سنجش مدیران تبدیل شود

مدیرکل ارشاد اسلامی، خانواده های شهدا را ادامه دهنده راه شهدا دانست و بیان کرد: امروز وظیفه داریم خانواده های شهدا را تکریم و احترام کنیم و شهیدباوری باید به ملاک سنجش مدیران تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 14 مردادماه در دیدار با خانواده شهید والامقام «محمد همرنگ نژاد» که در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» برگزار شد، با اشاره به رابطه دو عید بزرگ قربان و غدیر، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) به عنوان نبی امر الهی را اطاعت کرد، اما حضرت اسماعیل(ع) اطاعت از ولایت را سرلوحه خویش قرار دارد.

وی شهدا را رهرو راستین امر ولایت دانست و افزود: شهدا پرورش یافته خانواده هایی متدین، ولایتمدار و انقلابی هستند و امروز فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یادگار شهدا در خانواده های آنان جاری و ساری است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه شهدا انسان هایی صالح، مومن، صبور، مخلص و ولایی بودند، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا اسوه های صبر و گذشت هستند و امروز نیازمند ترویج این فرهنگ ناب در بین جوانان هستیم.

فاضلی، شهادت را یک آزمون الهی برای خانواده های شهدا دانست و یادآور شد: خانواده های شهدا از این آزمون سربلند بیرون آمدند و هیچ یک از افراد جامعه نمی توانند جایگاه شما را درک کنند و رنج و سختی شما را در از دست دادن عزیزاننان متحمل شوند.

وی خانواده های شهدا را ادامه دهنده راه شهدا دانست و بیان کرد: امروز وظیفه داریم خانواده های شهدا را تکریم و احترام کنیم و شهیدباوری باید به ملاک سنجش مدیران تبدیل شود، زیرا تنها با فرهنگ شهداست که می توانیم خدمت گزار انقلاب و نظام اسلامی باشیم.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نیز در ادامه، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: خانواده های شهدا مقام والایی در پیشگاه خداوند متعال دارند.

وی امنیت، آرامش و عزت کنونی کشور را حاصل خون شهدا و رشادت  های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: شجاعت و سلحشوری غیور مردان ایران زمین در تاریخ زرین و پرافتخار این سرزمین ثبت و جاودانه شده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه خانواده های شاهد و ایثارگر به عنوان نماد عشق، ایمان و ازخودگذشتگی هستند، گفت: باید با الگو گرفتن از ایمان، اخلاص، صبر، گذشت، ایثار و فداکاری خانواده های شهدا، نسل های آینده ‌ساز کشور را به ‌خوبی تربیت کنیم.

پاکاری با بیان اینکه شهدا در مقام شفاعت هستند، خاطرنشان کرد: نخستین کسانی را که شهدا شفاعت می‌کنند خانواده های آنهاست و خانواده شهدا باید قدردان جایگاه خود باشند و عملکرد آنها نزد خداوند دارای مزد و پاداش است.

وی تکریم و احترام خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از شاخص‌های اصلی سبک زندگی اسلامی دانست و متذکر شد: هدف از اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با تصریح بر اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران بی شک همان راه پدران، همسران و فرزندان خود را ادامه خواهند داد، عنوان کرد: وجود خانواده های شهدا باعث برکت انقلاب و نظام است و صبوری شما به مسئولان توان می دهد تا در راه خدمت به نظام اسلامی تلاشی مضاعف داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان نیز، با بیان اینکه طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود، اظهار کرد: طرح «سه شنبه های تکریم» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محوریت کانون های مساجد در حال برگزاری است.

وی هدف از اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» را گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این طرح از تیرماه آغاز شده و تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان، با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا به صورت هفتگی در دستور کار کلیه کانون های مساجد استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه شیوع بیماری کرونا، این دیدارها غالبا مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» را فرصتی برای شناسایی و آشنایی بیش از پیش با خانواده های شهدا دانست و گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت فضای جامعه را عطرآگین کند.

فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت نیز در این دیدار، با تاکید بر لزوم برگزاری برنامه های فرهنگی با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: در حوزه مدیریت شهری نیازمند بهره گیری از منش و روش شهدا در امر خدمتگزاری به مردم هستیم.

انتهای پیام
captcha