واقعه غدیر قرآن و ولایت را کنار هم قرار داد
کد خبر: 3914586
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

واقعه غدیر قرآن و ولایت را کنار هم قرار داد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان، یکی از زیباترین جلوه های واقعه غدیر را قرار گرفتن قرآن و ولایت در کنار هم دانست و خاطرنشان کرد: آیات و روایات مربوط به واقعه غدیر بسیار زیاد است و بیش از 120 هزار نفر که در آن روز حضور داشتند این داستان را روایت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین امیر چهری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه پیامبر(ص) در آخرین سال عمر مبارکش دستور داد همه مسلمانان از دور و نزدیک در مراسم حج شرکت کنند، گفت: آثار درد و رنج در پیامبر(ص) مشخص بود و همگان دریافتند قرار است اتفاق مهمی رخ دهد.

وی با اشاره به حضور 130 هزار نفر در آخرین حج پیامبر(ص)، افزود: بعد از اتمام مناسک حج و در مسیر برگشت، آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ...» در منطقه جحفه بر پیامبر نازل شد و ایشان دستور به توقف حجاج در کنار چاه های آب غدیر خم دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گیلان، عید غدیر خم را نشان دهنده عظمت حج پایانی پیامبر(ص) دانست و تصریح کرد: پیامبر(ص) خطبه معروف غدیر را خواندند و اهمیت ولایت را بر همگان روشن ساختند لذا دهه امامت و ولایت فرصت خوبی است تا داستان غدیر خم را بسیار مرور کنیم و اهمیت ولایت پذیری را دریابیم.

حجت الاسلام چهری، با بیان اینکه همه مسلمانان در غدیر خم با علی بن ابی طالب بیعت کردند، متذکر شد: بعد از واقعه غدیر و بیعت مسلمانان با ولایت آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينا» نازل شد، یعنی دین با ولایت کامل می شود.

وی یکی از زیباترین جلوه های واقعه غدیر را قرار گرفتن قرآن و ولایت در کنار هم دانست و خاطرنشان کرد: آیات و روایات مربوط به واقعه غدیر بسیار زیاد است و بیش از 120 هزار نفر که در آن روز حضور داشتند این داستان را روایت کردند.

مسئول نماینده ولی فقیه در هلال احمر گیلان، با بیان اینکه غدیر داستان همراهی ولایت با قرآن و پیامبر(ص) است، گفت: امیرالمومنین علی(ع) در غدیر خم محور وحدت می شود و لذا غدیر محور وحدت مسلمانان است.

وی با اشاره به تقارن معرفی ولایت با موسم حج، اضافه کرد: موضوع ولایت آنقدر نزد پیامبر(ص) اهمیت داشت که در مهمترین اجتماع مسلمانان مطرح کرد، زیرا در حج همه مسلمانان اعم از فرق و مذاهب مختلف حضور داشتند و پیام ولایت را دریافت کردند. امروز نیز واقعه غدیر بین اهل سنت پذیرفته است و بسیاری از روایات اهل سنت به این موضوع می پردازد و شاهد جلوه هایی از عید غدیر در بین برادران اهل سنت هستیم.

حجت الاسلام چهری، یکی از مهمترین فضیلت های عید غدیر را اطعام فقرا دانست و تصریح کرد: در روزهایی که با بیماری منحوس کرونا مواجه هستیم، زندگی اقتصادی بسیاری از مردم سخت می گذرد و لذا بهترین فرصت است تا بزرگداشت عید ولایت را با اطعام فقرا و کمک به نیازمندان همراه کنیم.

انتهای پیام
captcha