استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای داشتن محرمی متفاوت / کودکان کار افغانستانی عودت داده می‌شوند
کد خبر: 3914160
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
وزیر کشور تصریح کرد؛

استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای داشتن محرمی متفاوت / کودکان کار افغانستانی عودت داده می‌شوند

وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور ضمن اشاره به اینکه از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای برگزاری محرمی متفاوت استفاده خواهد شد، گفت: مقرر شده که با همکاری دولت افغانستان مانع از ورود اطفال به کشور شویم و باید برای عودت این کودکان اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش ایکنا، صد و سی و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور، امروز، 12 مردادماه به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برگزار شد. پس از برگزاری این جلسه وزیر کشور در جمع خبرنگاران یکی از تصمیم‌های این جلسه را در خصوص مراکز مشاوره خصوصی اعلام کرد و گفت: مقرر شد با کمک و همراهی مراکز مشاوره خصوصی از امر خانواده صیانت و مانع طلاق شویم.

وی ادامه داد: بر همین اساس یک استان به عنوان نمونه و پایلوت تعیین و شیوه‌های ابتکاری مطرح در آن اجرا و در صورت موفقیت به سایر استان‌ها تسری داده می‌شود.

رحمانی‌فضلی در خصوص کودکان کار خیابان نیز گفت: این سومین جلسه‌ای است که موضوع کودکان کار خیابانی در آن مطرح می‌شود. آیین‌نامه مصوبه دولت در این خصوص امروز تصویب شد و به دولت ارسال می‌شود.

وزیر کشور از ارائه گزارش یکی از سمن‌های موفق در آموزش کودکان کار خیابان در این نشست نیز خبر داد و گفت: مقرر شد از این الگوها در سراسر کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان کار خیابانی، مهاجران افغانستانی هستند، ادامه داد: در این مورد قبلاً با برخی مسئولان و سفیر کشور افغانستان در تهران و اخیراً نیز با وزیر امور خارجه این کشور بحث مفصلی مطرح و مقرر شد تا در این زمینه همکاری صورت گیرد تا مانع از ورود اطفال به کشور شویم و برای عودت این کودکان نیز اقدامات لازم انجام شود.

رحمانی‌فضلی در خصوص نحوه عزاداری‌ها در ماه محرم نیز گفت: در این جلسه در خصوص نحوه عزاداری در ماه محرم نیز بحث و تأکید شد همه دستگاه‌ها ظرفیت خود را  به کار گیرند تا امسال محرم متفاوتی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha