اطعام نیازمندان با توزیع 5 میلیون غذا در دهه امامت و ولایت
کد خبر: 3914058
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
ظریف‌منش خبر داد؛

اطعام نیازمندان با توزیع 5 میلیون غذا در دهه امامت و ولایت

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر از اطعام نیازمندان با توزیع 5 میلیون غذا و یک میلیون و 500 هزار بسته خواروبار طی دهه امامت و ولایت خبر داد.

ظریف منشبه گزارش خبرنگار ایکنا، حسین ظریف‌منش، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر، امروز، 12 مردادماه، در نشستی خبری که به مناسبت دهه امامت و ولایت برگزار شد، اظهار کرد: غدیر به معنای آزادی، عدالت و مردم‌سالاری دینی است و در آن شاخص‌های مدیر اسلامی تبیین می‌شود. اگر غدیر را بشناسیم راه را گم نمی‌کنیم‌ و مهمترین پیام غدیر برای مردم ما این است که ولایت‌پذیر باشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بنیاد در سه بخش جشن‌ها، فرهنگ و آموزش و فلسفه غدیر برگزار می‌‌شود، گفت: تبیین ویژگی‌های حکمرانی اسلامی، فلسفه غدیر، شخصیت امیرالمؤمنین، آموزه‌های علوی و نهج‌البلاغه برای حکمرانی اسلامی را دنبال می‌کنیم. همچنین، برگزاری مسابقه کتابخوانی، توجه به خطبه غدیر، نهج‌البلاغه خوانی، استمرار طرح مساوات و کمک‌های مؤمنانه از جمله ‌برنامه‌های دهه ولایت است و نزدیک به یک میلیون و 500 هزار بسته غذایی در بین نیازمندان توزیع و پنج میلیون اطعام نیز انجام می‌شود.

ظریف‌منش پویش‌های «استمرار کمک‌های مؤمنانه»، «من علوی هستم» و «عشق به امیرالمؤمنین» را از جمله پویش‌های فعال در فضای مجازی طی دهه ولایت دانست و اعلام کرد: همایش بانوان پیشگامان دفاع از حریم ولایت نیز به زودی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با پرداختن به اینکه همایش‌های علمی «فقرزدایی در سیره امیرالمؤمنین»، «مدیریت از دیدگاه امیرالمؤمنین» و «ولایت؛ محور وحدت امت اسلام» برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ۱۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش سیره علوی با رویکرد سلامت ارسال شده و طراحی، تهیه، تولید و توزیع بیش از ۱۲۰ هزار اقلام فرهنگی ویژه دهه امامت و ولایت و مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه شامل کتاب، جزوه، لوح فشرده، نرم‌افزار، بنر، پوستر و پرچم از دیگر اقدامات این بنیاد طی دهه امامت و ولایت است.

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تقدیر از آثار دانشجویی، گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی میان دانشجویان، اجرای طرح یکشنبه‌های علوی در همه دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی برای دانشجویان و کادر‌های آموزشی نیز از جمله برنامه‌های دهه امامت و ولایت در حوزه دانشجویی است.
 
ظریف‌منش تصریح کرد: کمک مالی و غیرمالی به گروه‌های جهادی فعال در مساجد و محلات و را‌ه‌اندازی دیوار‌های مهربانی و حمایت از دستفروشان و حضور در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه برای خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه از دهه امامت و ولایت آغاز و تا انتهای ماه صفر در سه مقطع زمانی برگزار می‌شود و با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فراخوان اولین جشنواره دو سالانه کتاب سال غدیر نیز به زودی منتشر خواهد شد. جشنواره دانش‌آموزی فرهنگی ـ هنری علوی، در محور‌های انشا، مقاله، عکس، نقاشی، شعر، سرود با موضوع غدیر ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جشن‌های غدیری و مراسم گرامیداشت دهه امامت و ولایت در بستر فضای و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات محیطی در کشور‌های هدف از جمله آلمان، هلند، بلژیک، هند، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، تانزانیا، آفریقای جنوبی و... با مشارکت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) برپا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه در شرایطی که جشن‌های بزرگ مردمی به سبب شیوع ویروس کرونا متوقف شده است، برنامه‌های دیگری برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، گفت: مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر، طرح احسان علوی و استمرار کمک‌های مؤمنانه با شعار هر خانه یک غذا، جشنواره بزرگ فرهنگی هنری دانش‌آموزی با همکاری وزارت آموزش و پرورش، پویش‌های مختلف در فضای مجازی مانند رزق علوی، نذر علوی، همه در خدمت غدیر باشیم، من غدیری‌ام از جمله این برنامه‌هاست.

وی آذین‌بندی بازار‌ها با همکاری اتاق اصناف ایران، برپایی همایش علمی و ملی نهج‌البلاغه و زمان‌شناسی در استان گیلان و همایش مدیریت و فرماندهی در فرهنگ علوی با همکاری دانشگاه امام حسین(ع) را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: تعظیم شعائر غدیر با مشارکت مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در استان فارس، طرح اطعام ۴٠٠ هزار نفر و طرح نان رایگان در استان اصفهان با مشارکت ١١٠ نانوایی، نمایشگاه‌های مجازی کتاب در استان لرستان، اطعام هزار کودک کار در استان گیلان، ۲۰۰ کاروان شادی سیار در تهران و عطرافشانی گلزار شهدا نیز از برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان‌های مختلف است. امسال آستان قدس رضوی، آستان حضرت معصومه(س)، آستان حضرت شاهچراغ، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و دیگر بقاع متبرکه با همکاری سازمان اوقاف برنامه‌های خاص خود را دارند.
انتهای پیام
captcha