برگزاری ویژه برنامه های انقلابی با جاذبه های جدید و نوآوری های بدیع در فضای مجازی
کد خبر: 3913999
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸

برگزاری ویژه برنامه های انقلابی با جاذبه های جدید و نوآوری های بدیع در فضای مجازی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در صورت تداوم این شرایط در نیمه دوم سال و وجود محدودیت در برگزاری مراسم، آمادگی داریم ویژه برنامه های انقلابی را در فضای مجازی با ایجاد جاذبه‌های جدید و نوآوری‌های بدیع برگزار کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 11 مردادماه در دیدار کارکنان این نهاد انقلابی با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حسب تایید معمار کبیر انقلاب اسلامی در 12 مردادماه سال 1359 تاسیس شد.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طول چهل سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده است، افزود: علیرغم همه این فراز و نشیب ها امروز این شورا توانسته است جایگاه خود را نزد افکار عمومی پیدا کند و عملکرد آن مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گیرد؛ معظم‌له در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند «این مجموعه در طول این سال ها همچنان در خط درست و در صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته و کار مناسب آن لحظه را انجام داده است مشکل برخی از افراد و مجموعه‌ها این است که بی‌ایمان نیستند، بی‌شوق و بی‌محبت هم نیستند، اما لحظه‌شناس نیستند».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اوج نقش آفرینی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در حماسه 8 و 9 دی دانست و تصریح کرد: در جریان فتنه 88 نیازمند سازماندهی و زمینه سازی جهت حضور حداکثری مردم در مدت زمان بسیار کوتاه بودیم. خوشبختانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از اعتماد عمومی در جامعه برخوردار است و لذا مردم منتظر یک فراخوان از سوی این نهاد انقلابی بودند تا برای دفاع از نظام و ولایت به صحنه بیایند.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه فراخوان های مردمی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، انقلاب اسلامی را در بزنگاه های تاریخی بیمه کرده است، گفت: تقدیر و تشکر صمیمانه مقام معظم رهبری از حضرت آیت الله جنتی و مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشان دهنده بزرگی و سختی کار این نهاد مولود انقلاب است. رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند «اگر ما این شورای هماهنگی را برای کارهایی از این قبیل نمی داشتیم، بی‌شک ناسازگاری ها و اشکالات فراوانی را در ایجاد و راه‌اندازی و اداره مراسم مختلف، شاهد می‌بودیم».

وی نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را در بزنگاه های حساس سیاسی برجسته دانست و عنوان کرد: اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بسیاری از مناسبت های استانی نیز فراتر از ماموریت های ذاتی این نهاد بوده و مردم متوقع هستند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بسیاری از مناسبت‌ها وارد صحنه شود و پرچم را به دست بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به درخشش مردم گیلان در صحنه های انقلاب اسلامی، یادآور شد: لحظه شناسی مردم گیلان و شهر رشت در حماسه 8 دی موجب شد مدال بصیرت را از دستان پرمهر رهبر انقلاب اسلامی دریافت کنند. مقام معظم رهبری نیز در این باره فرموده‌اند «رشت جزو معدود مناطقی بود که یک روز زودتر از حرکت خودجوش ملت، در هشتم دی سال ۸۸ به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه گران تبدیل شد».

حجت الاسلام اشجری، فضای همدلی و همراهی در برگزاری مناسبت های انقلاب اسلامی را در استان مشهود دانست و اظهار کرد: با حضور آیت‌الله فلاحتی در استان مسیر فعالیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز هموارتر شده است؛ در حالی که در گذشته گاهی در جریان برگزاری یک مراسم، برخی افراد حواشی فراوانی ایجاد می‌کردند. البته سختی ها و مرارت ها فراوان است، اما حضور پر شور و شعور مردم در صحنه، پاداش بزرگ کار سخت است و همه تلخی ها را به شیرینی و حلاوت تبدیل می کند.

وی حضور مردم در سرما و گرما و برف و باران را نشان دهنده عشق الهی آنان نسبت به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مراسم 22 بهمن سال گذشته رنگ و بوی حاج قاسم سلیمانی را داشت و مردم شهر رشت با وجود بارش برف سنگین، با پای پیاده و سواره از دور و نزدیک خود را به مراسم رساندند تا عشق و علاقه خود را به انقلاب اسلامی ثابت کنند و اکنون این مسئولان هستند که باید قدردان مردم باشند و گره از کارهای آنان بگشایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به گستره فعالیت های این نهاد انقلابی در شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه، یادآور شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به واسطه نوآوری ها و جاذبه هایی که در برگزاری مراسم ایجاد می کند توانسته چندین سال پیاپی جزو شوراهای نمونه کشوری باشد و این مهم را مدیون مردم انقلابی و بصبرمان هستیم که هرگز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تنها نگذاشته اند.

حجت الاسلام اشجری، هدایت ها و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان را چراغ راه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مناسبت های انقلاب دانست و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهاد مولود انقلاب است و به عنوان یک نهاد کهن انقلابی جایگاه خود را پیدا کرده و هر زمان که خطری متوجه انقلاب شود، نقش خودش را به درستی ایفا می کند.

وی با اشاره به تجربه جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مناسبت های سال جاری، متذکر شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنی حقیر و خطیر محسوب می شود، مراسم و مناسبت های انقلاب را به سمت فضای مجازی برده‌ایم. در صورت تداوم این شرایط در نیمه دوم سال و وجود محدودیت در برگزاری مراسم، آمادگی داریم ویژه برنامه های انقلابی را در فضای مجازی با ایجاد جاذبه‌های جدید و نوآوری‌های بدیع برگزار کنیم، زیرا اعتقاد داریم فضای مجازی به فضای حقیقی جامعه امروز تبدیل شده و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از این بستر برای انتقال سخنان خودشان در مناسبت های مختلف بهره می گیرند، ما نیز باید از فضای مجازی برای برقراری ارتباط با آحاد جامعه استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha