نظر حجاج مصری در مورد تلاوت قاریان ایرانی +‌ فیلم
کد خبر: 3913944
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
حمیدرضا احمدی‌وفا بیان کرد:

نظر حجاج مصری در مورد تلاوت قاریان ایرانی +‌ فیلم

قاری بین‌المللی کشورمان که تاکنون دو بار در قالب کاروان نور عازم سرزمین وحی شده است به بیان خاطراتی پرداخته و در بخشی از آن به واکنش حجاج مصری نسبت به تلاوت قاریان ایرانی اشاره کرده است.

نظر حجاج مصری در مورد تلاوت قاریان ایرانی

به گزارش ایکنا، به منظور گرامیداشت ایام حج و مرور خاطرات حضور کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع سال‌های گذشته و تکریم شأن و جایگاه شهدای قرآنی فاجعه منا در سال ٩۴، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «کاروان نور» در محل شورای عالی قرآن برپا شد.

این برنامه با حضور اساتید و قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله حمیدرضا مستفید، کریم منصوری، حمیدرضا احمدی‎وفا و محمدتقی میرزاجانی، همچنین ارتباط تصویری با محمود لطفی‌نیا ساکن شهر رشت و عبدالواحد سعیدی‌زاده، پدر شهید منا محمدسعید سعیدی‌زاده ساکن در آبادان همراه بود.

در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام حج، بخشی از خاطرات حضور کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع در سال‌های گذشته مرور شد.

در بخشی از این برنامه حمیدرضا احمدی‌وفا به بیان خاطره‌ای کوتاه از سفرهای خود به سرزمین وحی پرداخت. این قاری بین‌المللی تاکنون چند بار در قالب کاروان نور، عازم سرزمین وحی شده است. متن صحبت‌های احمدی‌وفا در ادامه آمده است.

«حضورم در نشست، خاطرات سال گذشته که استاد کریم منصوری نیز در کاروان بودند، زنده کرد. تلاوت‌هایی که به اتفاق ایشان در مسجدالحرام و دیگر مکان‌ها داشتیم، واقعا شیرین بود.

نخستین سفرم به حج تمتع سال 82 بود که در آن کاروان، شهید حسن دانش نیز حضور داشت. هم من و هم شهید دانش برای اولین بار مشرف می‌شدیم و سفر بسیار شیرینی بود. همچنین یاد دیگر شهدای فاجعه منا از جمله شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، شهید امین باوی، شهید محمدسعید سعیدی‌زاده و شهید فواد مشعلی را نیز گرامی می‌دارم.

نظر حجاج مصری در مورد تلاوت قاریان ایرانی +‌ فیلم

این عکس، مربوط به بعد از ظهر روز عید قربان سال 82 است که از رمی جمرات برگشته بودیم و در چادر بعثه در منا حضور یافتیم تا از بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی بهره‌مند شویم. بعد از بیانات ایشان یک دورهمی کوتاهی داشتیم که این عکس مربوط به همان لحظات است. در این عکس به ترتیب از چپ به راست چهره‌هایی همچون مجید فقیه، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، مهدی عادلی، محمدعلی عنبری،‌ مجید جدیدی و حسین فردی حضور دارند.

هر زمانی در مسجدالحرام و یا به دعوت بعثه‌های خارجی برای اجرای برنامه می‌رفتیم، تلاوت قاریان ایرانی و اساتید دیگر از جمله اساتیدی همچون جواد پناهی که تلاوت‌های باشکوهی انجام می‌دادند، مورد توجه قرار می‌گرفت.

تلاوت قاریان ایرانی برای دیگر حجاج حیرت‌آور بود و اظهار می‌کردند که رقابت نزدیکی بین قاریان ایرانی با قاریان مصری و حتی قدمای آنها وجود دارد. حتی مصری‌هایی که آنجا بودند نیز به این موضوع اشاره می‌کردند که تلاوت قاریان ایرانی تأثیرگذار است.

به نظر من حج، پایگاه مهمی برای معرفی تشیع است و تلاوت‌های قاریان ایرانی می‌تواند، بسیار اثرگذار باشد. آنها بحث تفاوت قرآن شیعیان با قرآن خودشان را دارند که البته در این سال‌ها این تفکر، کم‌رنگ شده، اما این موضوع می‌تواند در رفع سوءتفاهم موجود کمک کند.»

انتهای پیام
captcha