مشکل کمبود قبرستان اسلامی در ژاپن
کد خبر: 3913937
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

مشکل کمبود قبرستان اسلامی در ژاپن

با وجود افزایش تعداد ساکنان مسلمان خارجی در ژاپن، مشکل کمبود قبرستان‌ و امکانات کفن و دفن منطبق بر شریعت اسلامی بیشتر به چشم می‌خورد.

به گزارش ایکنا به نقل از جاکارتا پست، با افزایش تعداد مهاجران مسلمان از جمله کارگران خارجی از کشورهای اسلامی در ژاپن، کفن و دفن اموات این گروه از اقلیت دینی به شیوه اسلامی تبدیل به معضلی جدی برای مسلمانان این کشور شده است. این در حالی است که تنها 7 قبرستان اسلامی برای  200 هزار مسلمان خارجی در این کشور وجود دارد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، دولت مرکزی مقرراتی در مورد دفن وضع نکرده و شهرداری‌ها را برای تعیین قوانین درمورد موضوعاتی از جمله فاصله قبرستان‌ها از مناطق مسکونی و رودخانه‌ها آزاد گذاشته است. از سال 2018، بیش از 99 درصد اجساد در ژاپن سوزانده شده‌اند.

براساس اعلام مجمع اسلامی ژاپن(Japan Islamic Trust)، در برخی از مناطق این کشور مانند توهوکو در شمال شرقی یا منطقه چگوکو واقع در غرب ژاپن هیچ مکان دفنی برای مسلمانان وجود ندارد.

قریشی هارون، مدیرکل این مجمع، گفت: اجساد اغلب باید به گورستان‌های دوردست منتقل شود که این نقل و انتقال می‌تواند به جسد آسیب برساند یا هزینه‌های بالای حمل و نقل را در پی داشته باشد.

به غیر از کارگران خارجی، در حدود 10 هزار مسلمان در ژاپن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha