خاطره‌گویی «محمود لطفی‌نیا» از حج سال 61 / اذعان قاری مصری به پیشرفت ایرانیان در تلاوت قرآن
کد خبر: 3913892
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

خاطره‌گویی «محمود لطفی‌نیا» از حج سال 61 / اذعان قاری مصری به پیشرفت ایرانیان در تلاوت قرآن

مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم ضمن بیان خاطراتی از مراسم حج سال 61، به اذعان قاری مصری به پیشرفت ایرانیان در امور مختلف اسلامی همچون جهاد، تلاوت قرآن و ... اشاره کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمود لطفی‌نیا، مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم که به صورت تصویری با برنامه کاروان نور شورای عالی قرآن در ارتباط بود، به بیان خاطراتی از حضور خود در مراسم حج پرداخت و اظهار کرد: به یاد دارم اولین سالی که به حج عظیم مشرف شدم، سال 1361 بود. برای بنده که حدوداً در سنین 17 یا 18 سالگی بودم، حضور در این مراسم عظیم باورپذیر نبود.

وی با بیان اینکه خانواده ما خانواده متمکنی نبود، افزود: اما اینکه از چنین جایگاهی یعنی از زیر سایه قرآن کریم توفیق تشرف به حج پیدا کنم، مایه مباهات من بود. والدین بنده نیز خیلی در این راه تلاش کردند و خوشحال بودند که فرزندشان در این سن و سال به حج مشرف می‌شود.

لطفی‌نیا با اشاره به اینکه حج آن سال نیز سفری بسیار عجیب بود، گفت: در مراسم حج سال 61 همه اساتید بزرگ قرآنی کشور حضور داشتند و تعداد 72 نفر از قرآنیان کشور به نام 72 تن شهدای هفتم تیر به این مراسم عظیم معنوی مشرف شدند. البته سفر ما چون در بعثه مستقر نبودیم، سختی‌های خاص خود را داشت، اما لحظات شیرین و مکتب آموزنده‌ای برای ما ایجاد کرد که هیچگاه از یادم نمی‌رود.

وی ضمن تکریم یاد و خاطره مرحوم استاد ابوالفضل علامی و ادای احترام به او، تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های قاریان در این سفر حضور در حلقه‌های قرآنی مسجدالنبی(ص) و مسجدالحرام و تلاوت در آن‌ها بود. به یاد دارم که روزی این توفیق نصب من شد که در یکی از این حلقه‌های قرآنی تلاوت کنم.

مدرس و قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: پس از اینکه آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردم، حضار در جلسه بنده را تشویق فراوانی کردند. پس از تلاوت بنده و چند نفر دیگر از قراء حاضر در حلقه که به صورت ترتیل می‎‌خواندیم، نوبت به یک قاری مصری رسید و هنگامی که وی در حال تلاوت بود، شیخ جلسه ایرادی به تلاوت او گرفت که البته بنده متوجه ایراد وی نشدم.

لطفی‌نیا ادامه داد: شیخ جلسه در حالی که با قاری مصری صحبت می‌کرد، به بنده اشاره و به او گوشزد کرد که این جوان ایرانی به زیبایی و بدون هیچ اشکالی آیات را تلاوت کرد، اما شما که زبانتان نیز عربی است، در تلاوت خود اشکال دارید و باید از او یاد بگیرید.

وی تصریح کرد: سپس، شیخ جلسه از من خواست تا دوباره تلاوت کنم که بنده نیز از رسول خدا(ص) مدد خواسته و آیاتی را به صورت قرائت تحقیق تلاوت کردم که مورد استقبال فراوان حضار در جلسه واقع شد. پس از پایان تلاوت، قاری مصری نزد من آمده و مرا با خود به کنار شیخ جلسه برد و به شیخ گفت که عجیب است که ایرانی‌ها امروز در تمامی امور اسلامی همچون جهاد، قرآن و ... به خوبی رشد کرده و در حال پیشرفت هستند.

انتهای پیام
captcha