مراسم عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد
کد خبر: 3913839
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

مراسم عید قربان در مرکز اسلامی انگلیس مجازی برگزار شد

مرکز اسلامی انگلیس مراسم جشن عید سعید قربان را به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از لندن؛ نماز عید قربان طی روز گذشته، 31 جولای (10 مرداد) به امامت حجت‌الاسلام سیدعباس عابدی در مرکز اسلامی انگلیس واقع در لندن برگزار شد. به دلیل شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقامه این نماز به صورت برخط و از طریق شبکه‌های مجازی و به صورت زنده در شبکه‌ تلویزیونی اهل بیت(ع) تی‌وی پخش شد.

پس از اقامه نماز عید قربان، حجت‌الاسلام عابدی در خطبه‌های این نماز با تبریک عید به همه مسلمانان گفت: عبادت، دعا، توسل، ذکر و خشوع در روز عید، از اعمال سفارش شده به یک مؤمن است که با عمل به آن، عید برای یک مسلمان، معنی حقیقی پیدا می‌کند.  

عابدی در ادامه خطبه‌هایش با بیان اینکه جنس عید قربان، مادی و دنیوی نیست، افزود: عید قربان، عید رحمت و مغفرت الهی است. وی همچنین با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) تأکید کرد که هر روزی که معصیت نکنیم، آن روز، روز عید است و در تفسیر سوره‌هایی که خواندنش در نماز عید قربان مستحب است، تزکیه نفس، رمز پیروزی و رستگاری انسان بیان شده است.

به گفته وی، مردم در این روز پس از به‌جا آوردن حج و اعمال و مناسکی که نشان‌دهنده عبودیت، بندگی و خضوع در برابر خداست، به پایان این مناسک می‌رسند و عید می‌گیرند؛ به این معنی که پس از آن سیر و سلوک، اکنون به خودشان، به اصل انسانی و فطرت خدادادی برگشته‌اند.

خطیب نماز عید قربان به تفسیر آیه «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاها» به نقل از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: براساس این تفسیر، کسانی که از پيامبر(ص) و امامان معصوعم() اطاعت كردند، رستگار شدند. وی با اشاره به اینکه در قرآن، 250 مرتبه به تقوا سفارش شده است، یادآور شد که تقوا لازمه رسیدن به خودسازی و تزکیه نفس است. زیرا تقوا عامل بازدارنده درونی است تا انسان معصیت نکند.

عابدی در ادامه سخنانش با بیان مثالی از دوربین‌های خیابانی که سرعت خودروها را کنترل می‌کند، گفت: این دنیا نیز زیر ذره‌بین خداست. اگر ما واقعاً باور کنیم و به موقع متوجه باشیم که خدا ما را می‌بیند، هرگز معصیت نخواهیم کرد و علت اینکه ما به گناه آلوده می‌شویم، همین است که باور نداریم در نظارت کامل خالق‌مان هستیم و یا فراموش می‌کنیم که مقابل قوی‌ترین دوربین جهان قرار داریم.

وی هچنین به وظایف مسلمانان در این عید اشاره کرد و گفت: یکی از سنت‌های پیامبر و ائمه معصومین(ع) این بوده است که در این روز، فقرا و نیارمندان را اطعام می‌کردند و ما نیز نباید در این روز فقط خودمان شاد باشیم، بلکه باید شادی خود را با دیگران تقسیم کنیم. 

انتهای پیام
captcha