انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم
کد خبر: 3913824
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
امام جمعه کوهبنان:

انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری با بیان اینکه همواره باید قدردان ولایت و رهبری باشیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید دارند و از مدیران می‌خواهند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام مرتضی جعفری، امام جمعه کوهبنان، 10 مردادماه در مراسم اقامه نماز عید قربان در این شهرستان پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام حضرت علی(ع)، گفت: تقوای الهی با اطاعات از اوامر الهی، پیروی از سیره نبوی، علوی و فاطمی، تطبیق زندگی خود با دستورات حضرت صاحب‌الزمان(عج) حاصل می‌شود.

وی تأکید کرد: انسان باید از گناه به‌ویژه گناه زبان دوری و خود را حفظ کند زیرا راه عزت و نجات انسان در کنترل زبان است.

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه انسان همواره باید شاکر و قدردان نعمت‌های الهی باشد، اضافه کرد: از جمله نعمت‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنین وجود ولایت و رهبری است.

وی اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا، صبر در برابر سختی‌ها و مشکلات است امروز باید در برابر مشکلات اقتصادی و بیماری کرونا صبوری به خرج بدهیم.

جعفری تصریح کرد: عید ولایت و امامت را در پیش داریم دهه ولایت بهترین زمان برای دعا کردن و ارتباط با خداوند است.

وی با اشاره به اینکه قربانی کردن به عنوان یکی از اعمال عید قربان، امری مستحب است اما جا دارد که انسان از بهترین‌ها در راه خدا انفاق کند، گفت: جا دارد که انسان بخشی از گوشت قربانی را به نیازمندان ببخشد و بخشی را به اقوام و همسایگان و بخشی را برای خود بردارد.

امام جمعه کوهبنان با استناد به بیانات مقام ‌معظم رهبری، اظهار کرد: معظم له بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن تأکید دارند و از مدیران می‌خواهند که روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، روحیه‌ای که باعث عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

وی بیان کرد: از جمله شاخصه‌های انقلابی بودن بصیرت دینی و سیاسی است؛ کسی با این شاخصه در دام فتنه نمی‌افتد و البته مدیران با این روحیه ترس از تهدید و تحریم دشمنان خصوصا آمریکا ندارند.

جعفری اظهار کرد: همواره باید قدردان ولایت و رهبری، و همچنین شکرگزار نعمت انقلاب باشیم و از مقام معظم رهبری تبعیت خردمندانه کنیم تا به عزت برسیم. خیلی از کشورها انقلاب کردند اما نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند چراکه ما از نعمت ولایت برخوردار بودیم و سربلند و موفق شدیم.

وی تأکید کرد: هر جا مسئولان از مقام معظم رهبری اطاعت کردند موفق بودند، در غیر این صورت ناکامی را برای خود و ملت در بر داشتند.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha