آماده باش پلیس هند در آستانه آغاز ساخت معبد هندوها در محل مسجد بابری
کد خبر: 3913805
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۳

آماده باش پلیس هند در آستانه آغاز ساخت معبد هندوها در محل مسجد بابری

در آستانه آغاز کار ساخت معبد هندوی در محل مسجد بابری در شهر «آیودیا»، پلیس هند به منظور مقابله با درگیری‌های احتمالی، به حالت آماده‌باش درآمده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، مقامات هند به پلیس دستور داده‌اند كه  در اطراف مسجد بابری در شمال شهر ایودیا، جایی که قرار است هندوها هفته آینده کار ساخت معبدی را آغاز كنند حضور خود را تشدید کنند؛ هندوها چندین دهه است مدعی مالکیت این مکان هستند.

سال گذشته دیوان عالی هند حكمی را صادر كرد كه  بر اساس آن، هندوها كه معتقدند این مکان زادگاه خدای رام است، اجازه ساخت معبدی را به جای مسجد بابری دارند.
 
هندوها می‌گویند این مکان برای آنها مقدس است چون بسیار پیش از ساخت مسجد به دست پادشاهان مغول هنددر سال 1528 میلادی، متعلق به آنان بوده است. دادگاه هند اعلام کرده است که به مسلمانان یک قطعه زمین دیگر برای ساختن مسجدی به جای مسجد بابری داده می‌شود.
 
مقامات هندی اعلام کردند نخست‌وزیر نارندرا مودی برای کلنگ‌زنی ساخت معبد در 5 آگوست (15 مرداد) دعوت شده است؛ حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی بیش از سه دهه در تلاش برای ساختن معبد در محل مسجد بابری بوده است.
 
از زمان اعلام تصمیم دادگاه در سال گذشته، تنش‌ها کاهش یافته و بیشتر مسلمانان که حدود 12 درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند، این تصمیم را پذیرفته‌اند.
 
شکیب نور، عضو یک هیئت مذهبی اسلامی در آیودیا گفت: ما تصمیم ساخت یک معبد هندو را پذیرفته‌ایم و هیچ دلیلی برای ایجاد تنش وجود ندارد.
 
با این حال، مقامات آیودیا به پلیس دستور دادند كه گشت‌های خیابانی را برپا كند و موانعی را برای جلوگیری از تجمع زیاد جمعیت در مراسم هفته آینده تدارک ببیند.

انتهای پیام
captcha