تأکید خطبای عید قربان سوریه بر تقویت تسامح و برادری
کد خبر: 3913781
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

تأکید خطبای عید قربان سوریه بر تقویت تسامح و برادری

خطبای نماز عید قربان در برخی مساجد سوریه بر ضرورت تقویت تسامح و ارزش‌های جانفشانی در راه عزت وطن تأکید کردند و پایبندی مردم این کشور به توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری سانا، نماز عید سعید قربان امسال در دمشق و حومه آن برگزار نشد، اما در سایر استان‌های سوریه، نماز عید طبق معمول و با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت ضوابط فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها جهت مقابله با گسترش ویروس کرونا، که شامل توزیع ماسک و استفاده از محلول‌های ضدعفونی برای استریل کردن دست‌های نماز گزاران قبل از ورود آنان به مساجد بود، برگزار شد.

وعاظ و خطبای سوری در خطبه‌های نماز عید قربان تأکید کردند که عید قربان دارای آداب و رسوم است که سوری‌ها در روزهای عید از آن استفاده می‌کردند، اما شرایط فعلی و شیوع ویروس کورنا باعث شد که برگزاری بسیاری از آداب و رسوم با محدودیت‌هایی مواجه شود.
 
خطبای مساجد با اشاره به معانی بلند عید قربان از جمله محبت، تسامح، تقویت برادری، رویارویی با مشکلات با صبر و ایمان، تقویت ارزش‌های جانفشانی در راه عزت وطن و کشور و نیز عادات متعددی که سوری‌ها به این مناسبت به جا می‌آورند، اعلام کردند، شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا موجب شده است این عادات مختصر شده و به اقدامات و توصیه‌های بهداشتی پایبند مانده و مردم تا جایی که امکان دارد از تجمع پرهیز کنند تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

خطبای مساجد همچنین برای حفظ کشور سوریه در برابر بیماری کرونا و ثبات قدم نیروهای ارتش و رحمت و بخشش شهدا و شفای مجرحان دعا کردند.

وزارت اوقاف کشور پیش از این اعلام کرده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا نماز امسال عید قربان در دمشق و حومه آن برپا نمی‌شود.

بنابر اعلام شورای علمی و فقهی وزارت اوقاف سوریه، نماز عید قربان را می‌توان در منزل و با اعضای خانواده به جماعت بدون خطبه و یا به شکل فرادی برگزار کرد.
انتهای پیام
captcha