سازمان تبلیغات اسلامی به‌دنبال ترویج مدل مراسم عرفه در محرم است
کد خبر: 3913728
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی:

سازمان تبلیغات اسلامی به‌دنبال ترویج مدل مراسم عرفه در محرم است

معاون سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه چنانچه عزاداری‌های محرم در شهر‌های مختلف کشور بخواهد مانند مسلمیه اتفاق بیافتد کار از دست سازمان تبلیغات اسلامی خارج می‌شود و ما نمی‌توانیم مسئولیت چنین مراسم‌هایی را بر عهده گیریم، گفت: با مدیریت مناسب می‌توان هیئت‌های مذهبی را به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر هدایت کرد که راه حل بهتری است؛ مثل آنچه در عرفه اتفاق افتاد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جلالی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: پس از برگزاری مراسم مسلمیه که علیرغم توصیه‌های ارائه شده در جلسات به وزیران محترم کشور و بهداشت و درمان، متأسفانه مشکلاتی را به همراه داشت، این تجربه به دست آمد که باید برای عزاداری‌های محرم زودتر تدبیری اندیشید.

جلالی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا به هیئاتی که می‌توانند مراسم عزاداری ماه محرم را مانند مراسم عرفه برگزار کنند، مجوز دهد. در این صورت ما می‌توانیم کمک کنیم در هیئت‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود، نهاد‌های انتظامی از مراسم ایشان جلوگیری کنند، ولی وقتی مسیر طبیعی بسته شود و کار‌ها زیر زمینی انجام شود توقع مدیریت کار بی‌معنا است.

وی گفت: چنانچه عزاداری‌های محرم در شهر‌های مختلف کشور بخواهد مانند مسلمیه اتفاق بیافتد کار از دست سازمان تبلیغات اسلامی خارج و ما نمی‌توانیم مسئولیت چنین مراسمی را به عهده گیریم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ما اکنون در موقعیتی قرار داریم که یا مجوز می‌دهیم و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها هیئت‌ها را در مراسم امسال محرم مدیریت می‌کنیم؛ مثل آنچه در عرفه اتفاق افتاد یا مانند سلیقه‌ای عمل کردن در مسلمیه بعضی مسئولین مراسم را تعطیل اعلام می‌کنند و نتیجه این می‌شود که بعضی هیئت‌ها در فضا‌های غیررسمی و غیرطبیعی کار خود را انجام می‌دهند که هیچکس نمی‌تواند چنین چیزی را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: با مدیریت مناسب می‌توان هیئت‌های مذهبی را به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تر هدایت کرد که راه حل بهتری است؛ مثل آنچه در عرفه اتفاق افتاد.
انتهای پیام
captcha