پیشرفت 50 درصدی فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان
کد خبر: 3913586
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

پیشرفت 50 درصدی فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، موزه دفاع مقدس گیلان را یک مجموعه فرهنگی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده و در حال حاضر فاز نخست را با اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز کردیم و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بخش صیانت و حفاظت از ارزش های انقلابی و مجموعه دفاع مقدس برنامه های متنوعی دارد، اظهار کرد: این برنامه ها در حوزه های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت، ادبیات دفاع مقدس، یادمان شهدای گمنام، چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، موزه دفاع مقدس و... است.

وی از چاپ 50 عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز با کمک نویسندگان این حوزه 50 عنوان کتاب در دست چاپ داریم که تاکنون تعدادی از آن انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از جمع آوری بیش از 40 هزار سند مربوط به شهدا، جانبازان و آزادگان گیلانی دوران دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: این اسناد و یادگاری ها با همکاری خانواده ها، دوستان، همرزمان و مجموعه دستگاه هایی که رزمندگان در آن مشغول به خدمت بودند، جمع آوری و طبقه بندی شده است.

مصطفی پور، تدویج دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان را یکی از کارهای بزرگ و همه جانبه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: این دانشنامه به نقش مجموعه گیلان در دوران دفاع مقدس می پردازد که شامل حوزه های پشتیبانی، اعزام رزمندگان، شهدا، شخصیت های اثرگذار، شهرستان ها، یگان ها نظامی مستقر در استان، پادگان ها، کتاب ها، برنامه های فرهنگی و فیلم و تئاتر دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان با مدخل های موضوعی در صورت تکمیل بیش از 100 جلد خواهد بود، عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی استان گیلان به دنبال تخصیص ردیف بودجه سالانه به این پروژه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از دیگر ماموریت های مهم این اداره کل را احداث باغ موزه دفاع مقدس دانست و متذکر شد: بسیاری از استان ها باغ موزه دفاع مقدس دارند و سایر استان ها در حال ساخت هستند، اما گیلان تقریبا آخر است و سال گذشته عملیات اجرایی را آغاز کردیم.

مصطفی پور، موزه دفاع مقدس گیلان را یک مجموعه فرهنگی و گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه در سه فاز طراحی شده و در حال حاضر فاز نخست را با اعتبار پنج میلیارد تومان آغاز کردیم و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام
captcha