برگزاری ویژه‌برنامه قرائت دعای عرفه در 74 بقعه متبرکه گیلان
کد خبر: 3913470
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مدیرکل اوقاف گیلان خبرداد:

برگزاری ویژه‌برنامه قرائت دعای عرفه در 74 بقعه متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در 74 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز 8 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند "در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود".

وی افزود: همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان میزبان مومنان برای برگزاری دعای عرفه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اعلام وضعیت هشدار در گیلان در خصصوص ابتلا به بیماری کرونا گفت: برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در 74 بقعه متبرکه دارای ظرفیت اجرای مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: سه هزار نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنا در برگزاری مراسم روز عرفه مشارکت دارند. با اطلاع رسانی انجام گرفته در تبلیغات محیطی و در فضای مجازی حضور افراد در مراسم روز عرفه مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردی از جمله پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک است.

علیزاده با بیان اینکه زیارت ضریح مزار امامزادگان و توزیع نذری در بقاع متبرکه ممنوع است، تصریح کرد: صحن و محیط بقاع مجری برگزاری مراسم دعای عرفه قبل از برگزاری توسط خدام افتخاری ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha