گیلان 8 مصلی نیمه کاره دارد
کد خبر: 3913430
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

گیلان 8 مصلی نیمه کاره دارد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با بیان اینکه در مجموع 35 پایگاه نماز جمعه در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان گیلان هشت مصلی نیمه کاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، یکی از مهمترین رسالت های ائمه جمعه را توصیه نمازگزاران به تقوا دانست و اظهار کرد: براساس آیات و روایات تقوا مفهوم وسیعی دارد و شامل تقوای روحی، فکری، قلبی، اعضا و جوارح، علمی، سیاسی و اقتصادی می شود.

وی با بیان اینکه ابزارهای جدید ذائقه مردم به ویژه جوانان را تغییر داده است، تصریح کرد: ائمه جمعه باید با توجه به نیازهای روز جامعه مسائل را تذکر دهند و مردم را نسبت به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی آگاه کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، تقوای سیاسی را یکی از لازمه های حکومت اسلامی دانست و افزود: اگر مردم نسبت به موضوعات سیاسی جامعه آگاهی نداشته باشند، نمی توانند تصمیم گیری درست کنند و جامعه گرفتار حکومت های طاغوتی می شود.

حجت الاسلام عادلی، با بیان اینکه مردم نسبت به تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون نظام اعتماد دارند، گفت: رسانه های عمومی و شبکه های اجتماعی نقش اثرگذاری دارند ذا ائمه جمعه باید علاوه بر تسلط به احکام شرعی، نسبت به موضوعات روز اجتماعی کاملا آگاه باشند و قدرت تحلیل داشته باشند.

وی قدرت بیان، مردمی بودن، ساده زیستی، انقلابی بودن در تراز جمهوری اسلامی را از دیگر ویژگی های ائمه جمعه دانست و اضافه کرد: ائمه جمعه باید وابستگی به احزاب و جریان های سیاسی نداشته باشند و عامل وحدت بین مردم باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه نماز جمعه و ظرفیت هدایتگری این نهاد، تصریح کرد: برنامه محوری نسبت به شرایط روز فرهنگی و اجتماعی و سیاسی منطقه وظیفه ائمه جمعه است.

حجت الاسلام عادلی، با بیان اینکه در مجموع 35 پایگاه نماز جمعه در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: در اکثر این پایگاه ها مسجد جامع به عنوان محل برگزاری نماز جمعه شناخته می شود. در حال حاضر استان گیلان هشت مصلی نیمه کاره دارد.

وی بخش عمده ساخت و ساز مربوط به مصلی ها را بر عهده خیرین دانست و تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی مصلی های گیلان در پره سر، سنگر، شفت، بندرانزلی، فومن و املش به طور میانگین 80 درصد است. مصلی های رودسر و لنگرود نیز هنوز در مرحله اولیه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا شاهد حضور چشمگیر مردم استان در نمازهای جمعه بودیم، خاطرنشان کرد: مردم از حضور در نماز جمعه ترس نداشته باشند و با رعایت اصول بهداشتی در نماز جمعه شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha