مشارکت 6 گروه جهادی ورزشی در پویش اهدای خون
کد خبر: 3912932
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

مشارکت 6 گروه جهادی ورزشی در پویش اهدای خون

مسئول بسیج جامعه ورزشکاران استان خراسان شمالی، با اشاره به تشکیل شش گروه جهادی از سوی ورزشکاران این استان از طراحی پویش‌های اهدای خون، من ماسک می‌زنم و ورزش در خانه در این استان خبر داد.

حضور 6 گروه جهادی ورزشی خراسان شمالی در پویش اهدای خونمجید اسماعیل‌زاده، مسئول بسیج ورزشکاران استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تشکیل شش گروه جهادی از سوی ورزشکاران از ابتدای شیوع کرونا در این استان، اظهار کرد: در این گروه‌های جهادی ورزشکاران، قهرمانان، داوران ورزشی، پیشکسوتان و هیئت‌های ورزشی عضو هستند.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: در هر مقطعی یکسری پویش‌ها در راستای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه از سوی این ورزشکاران طراحی می‌شود. در پی شیوع کرونا، استان خراسان شمالی با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه شد؛ در نتیجه پویش اهدای خون را میان ورزشکاران راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: هدف از این پویش الگوسازی به وسیله قهرمانان ورزشی برای اهدای خون و تأمین خون مورد نیاز بیماران در این استان بود. در همین راستا قهرمانان ورزشی استان با لباس ورزشی به سازمان انتقال خون رفته و اقدام به اهدای ۷۶ واحد خون کردند.

اسماعیل‌زاده یادآور شد: همه گروه‌های جهادی ورزشکار از ابتدای شیوع کرونا به گندزادیی اماکن عمومی، غربالگری و تب‌سنجی و حضور در کارگاه‌های تولید ماسک اقدام کردند. همچنین با طراحی پویش من ماسک می‌زنم، سه هزار ماسک را میان مردم توزیع کردند.

وی ادامه داد: ۱۶۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان نیز از سوی ورزشکاران تهیه و در مناطق محروم توزیع شد.

مسئول بسیج ورزشکاران استان خراسان شمالی افزود: ۱۱ نفر از ورزشکاران نیز مدال‌های خود را به مدافعان سلامت اهدا کردند و با تهیه کلیپ‌های خانگی، پویش ورزش در خانه طراحی شد تا مردم ضمن حضور در خانه بتوانند با انجام حرکات ورزشی خاصی سلامتی خود را حفظ کنند.
انتهای پیام
captcha