شهدای مدافع حرم شهدای حریم ولایت هستند
کد خبر: 3912901
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

شهدای مدافع حرم شهدای حریم ولایت هستند

نماینده لنگرود در مجلس، شهدای مدافع حرم را شهدای حریم ولایت دانست و خاطرنشان کرد: همه شهدا ارزشمند هستند، اما شهدای مدافع حرم جایگاه ویژه ای دارند، زیرا زودتر از همه جبهه مبارزه با دشمنان را تشخیص دادند و از همه چیز خود گذشتند تا به ملت آسیبی نرسد.

به گزارش ایکنا از گیلان، پرویز محمدنژاد، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی امروز، 6 مردادماه در نشست بزرگداشت سومین سالگرد شهادت «مرتضی حسین پور شلمانی»، یکی از فرماندهان گیلانی جبهه مقاومت که در فرمانداری لنگرود برگزار شد، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت به عنوان یک وظیفه همگانی، اظهار کرد: همه داشته های این کشور و نظام مرهون گذشت و فداکاری شهداست.

وی با اشاره به کرامت و بزرگواری شهدا، افزود: بر ما فرض و تکلیف است که هرچه در توان داریم برای ترویج و اشاعه کمی و کیفی فرهنگ شهدا و ارزش های اسلامی و انقلابی به کار ببندیم.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، شهدای مدافع حرم را شهدای حریم ولایت دانست و خاطرنشان کرد: همه شهدا ارزشمند هستند، اما شهدای مدافع حرم جایگاه ویژه ای دارند، زیرا زودتر از همه جبهه مبارزه با دشمنان را تشخیص دادند و از همه چیز خود گذشتند تا به ملت آسیبی نرسد.

محمدنژاد، با اشاره به هجمه های وحشیانه داعش علیه مسلمانان عراق و سوریه، عنوان کرد: شهدای مدافع حرم وارد میدان مقابله با دشمنی شدند که غیر منطقی ترین و غیر معقول ترین و خصمانه ترین اقدامات را علیه انسانیت انجام می داد و هر کسی جرات و قدرت و توان رو به رو شدن با آن را نداشت.

وی با بیان اینکه ایثارگری و شجاعت و مجاهدت شهدای مدافع حرم در خاطره ها زنده خواهد ماند، یادآور شد: شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر جامعه محدودیت هایی را در برگزاری برنامه ها و مراسمات ایجاد کرده، اما می توانیم تفکر، عقیده، صلابت، استواری، ایثار و سیره شهدا را در اذهان مردم به ویژه جوانان بکاریم.

به گزارش ایکنا، شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به «حسین قمی» از فرماندهان نظامی ایران در سپاه پاسداران و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود. او فرمانده شهید محسن حججی و جزو اولین افرادی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد و سامرا مشارکت داشت.

این شهید بزرگوار در 16 مردادماه سال 96 در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha