زندگی مردم را مضامین قرآنی آمیخته کنیم
کد خبر: 3909550
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

زندگی مردم را مضامین قرآنی آمیخته کنیم

رئیس دارالقرآن کشور با تأکید بر ترویج آموزش قرآن و آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآنی گفت: باید با استخراج مضامین عملی قرآن زندگی مردم را قرآنی کنیم و بی تردید خدمت به قرآن ذخیره دنیا و آخرت ماست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اخوان صباغ، رئیس دارالقرآن الکریم کشور، در گفت وگو با ایکنا از گیلان، قاریان و حافظان و معلمان قرآن را گنجینه بی‌بدیل جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: فضای قرآنی کشور به برکت انقلاب توسعه یافته و شاهد تربیت 14 هزار شاگرد در حوزه آموزش قرآن هستیم. همانگونه که پیامبر(ص) در دورانی که مشرکان برای جلوگیری از شنیدن آیات قرآن گوش های خود را می گرفتند، مأیوس و بی‌انگیزه نشدند، معلمان قرآن نیز امروز وظیفه دارند که این انگیزه را به جوانان منتقل کنند.

رئیس دارالقرآن کشور با بیان اینکه معلم قرآن، آموزگار اخلاق قرآنی نیز هست، تصریح کرد: متأسفانه قرآن در سیستم فرهنگی کشور آخرین نقطه است و بعد از موسیقی و تئاتر و سینما و... قرار دارد. قرآنیان باید جوابگوی این مهجوریت باشند، زیرا این بی مهریها به قرآن مسئولیت فعالان قرآنی را تغییر نمی دهد.

اخوان صباغ با تأکید بر لزوم ترویج آموزش قرآن و آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآنی، اظهار کرد: باید با استخراج مضامین عملی قرآن زندگی مردم را قرآنی کنیم و بی تردید خدمت به قرآن ذخیره دنیا و آخرت ماست.

وی معلمان قرآن را در زمره بهترین انسان ها دانست و یادآور شد: قدم نهادن در مسیر تعلیم و تعلم قرآن زندگی ما را قرآنی می کند و باید این فضا را ایجاد کنیم، در آموزش قرآن، اخلاق خوب زیستن را پیدا خواهیم کرد.

رئیس دارالقرآن کشور با تأکید بر لزوم شاگردپروری و کادرسازی برای قرآن و نظام سلامی، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی باید به مردم گره بخورد و مردم زندگی کردن با قرآن را می خواهند. در این راستا رمز ماندگاری فعالیت های دینی و قرآنی اخلاص و رضای خداست.

انتهای پیام
captcha