گیلان بالغ بر 50 شهید مبارزه با مواد مخدر دارد
کد خبر: 3908084
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

گیلان بالغ بر 50 شهید مبارزه با مواد مخدر دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، نیروی انتظامی را متولی اصلی مقابله با عرضه مواد مخدر دانست و گفت: شاهد عملکرد موفق نیروی انتظامی در این امر هستیم و تاکنون 3800 شهید و 12 هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور شده و بالغ بر 50 شهید گیلانی هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، علی باقری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان امروز، 11 تیرماه در دیدار با خانواده شهیدان «مجتبی ستوده» و «ابراهیم تقوی»، دو تن از شهدای مبارزه با مواد مخدر استان گیلان، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مشکلات بهداشتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی قرن حاضر دانست و اظهار کرد: مواد مخدر یک معضل جهانی است و بسیاری از کشورها از جمله ایران درگیر آن هستند.

وی با اشاره به ماهیت پیش رونده مواد مخدر، افزود: اعتیاد به مواد مخدر همه ابعاد زندگی افراد، خانواده ها و جامعه را به خطر می اندازد و امنیت و سلامت و آسایش و آرامش مردم و روند توسعه کشور را به چالش می کشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، اغلب مشکلات اجتماعی را ناشی از اعتیاد دانست و تصریح کرد: 70 درصد زندانیان به طور مستقیم و غیر مستقیم به واسطه مواد مخدر در زندان هستند و آسیب های اجتماعی همچون همسرآزاری، کودک آزاری، طلاق، خشونت، قتل عمد، جرائم منکراتی و مالی و... ناشی از اعتیاد است. همچنین 90 درصد زنان زندانی با مواد مخدر درگیری دارند.

باقری، با اشاره به ابلاغ سیاست های 11 بندی مبارزه با مواد مخدر از سوی رهبر انقلاب در سال 85، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات اساسی در کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان هستیم، زیرا 90 درصد کشفیات تریاک دنیا را داریم و یک تنه با این پدیده شوم مقابله می کنیم.

وی نیروی انتظامی را متولی اصلی مقابله با عرضه مواد مخدر دانست و گفت: شاهد عملکرد موفق نیروی انتظامی در این امر هستیم و تاکنون 3800 شهید و 12 هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر تقدیم کشور شده است. استان گیلان نیز بالغ بر 50 شهید مبارزه با مواد مخدر دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان، از کشف و ضبط بالغ بر 950 تن انواع مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و بسیج طی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر صورت می گیرد.

باقری، با بیان اینکه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر یک جهاد بزرگ انجام دادند، اظهار کرد: این شهدا جان خودشان را در راه سلامت و امنیت کشور فدا کردند.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز، فرهنگ ایثار و شهادت را رمز پیروزی انقلاب و نظام اسلامی در همه عرصه ها دانست و اظهار کرد: امروز تکریم خانواده های شهدا مصداق ترویج فرهنگی ایثار و شهادت است.

وی امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را مرهون خون های پاک شهدا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به برکت رشادت ها و از خود گذشتگی ها و ایثارگری های شهدا در میدان مقابله با دشمنان ملت و مملکت سربلند است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، فرهنگ ایثار و شهادت را سنگر دفاع از ارزش ها و آرمان ها و دستاوردهای نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف شرعی و ملی است و این ماموریت بر دوش مجاهدان فی سبیل الله است.

پاکاری با اشاره به پیشگامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر در جهان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از بدو پیروزی انقلاب به عنوان خط مقدم جهانی مبارزه با مواد مخدر جانفشانی کرده و مقابله با این پدیده خانمان سوز را سرلوحه خویش قرار داده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان 57 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام و کشور کرده است، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید آنهایی که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کردند، رستگار هستند و لذا شهدا جایگاه ویژه ای نزد ملت دارند.

انتهای پیام
captcha