رونمایی از آیینه‌کاری آستان امامزاده عبدالله در فومن
کد خبر: 3907692
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷

رونمایی از آیینه‌کاری آستان امامزاده عبدالله در فومن

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه برای آیینه‌کاری فضای داخلی امامزاده عبدالله در فومن 240 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه طی 190 روز کاری انجام شد که 50 درصد این هزینه از سوی خیرین تأمین شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان امروز، 9 تیر ماه در آیین رونمایی از پروژه آیینه کاری امامزاده عبدالله کلرم فومن با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: بقاع متبرکه و مزار امامزادگان قطب دینی و فرهنگی هر منطقه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به وجود 940 بقعه متبرکه و مزار شریف امامزادگان در گیلان، افزود: مزار امامزادگان در گیلان نشان هویت دینی و ولایی و بیانگر دین مداری و برخورداری از فرهنگ علوی در این خطه است.

علیزاده، مزار امامزادگان را محل نزول رحمت و برکات الهی دانست و گفت: بقاع متبرکه ذخیره معنوی برای ما هستند. مزار امامزادگان و بقاع متبرکه خیمه گاه اهل بیت، انقلاب و ولایت است.

وی با بیان اینکه هرچه داریم از این امامزادگان داریم، اظهار کرد: خدمت به امامزادگان مانند کاشت گلی خوشبو است که عطر آن تا سال‌ها به شمام مردم می‌رسد. بستر خدمتگزاری در آستان امامزادگان فراهم است و هیئت امنا بقاع متبرکه از حضور جوانان در این اماکن مقدس استقبال می‌کنند.

رونمایی از آیینه کاری آستان امامزاده عبدالله در فومن

مدیرکل اوقاف گیلان به آیین رونمایی از آیینه کاری آستان امامزاده عبدالله کلرم فومن اشاره کرد و گفت: این پروژه طی 190 روز کاری انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه برای آیینه کاری فضای داخلی این امامزاده 240 میلیون تومان هزینه شده است، گفت: 50 درصد این هزینه از سوی خیرین تامین شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محسن صفوی، امام جمعه فومن بیان کرد: بقاع متبرکه به عنوان امانتی بین مردم هستند تا مردم به یاد ائمه بیافتند.

امام جمعه فومن، مزار امامزادگان را مصداق شعائر الهی دانست و گفت: مردم ولایتمدار و شیعه در این منطقه و همه مناطق گیلان به بقاع متبرکه علاقه وافر دارند و روحشان به این بقاع وابسته است.

وی با بیان اینکه مردم گیلان مزار امامزادگان، این امانات الهی را به خوبی نگهداری کردند، گفت: مردم گیلان در عمل و در میدان ولایت‌مداری ثابت کردند قومی نیستند که کفران نعمت کنند.

صفوی با بیان اینکه بقاع متبرکه را طبق روایات اسلامی شافیان محشر می‌دانیم، افزود: احترام به ذریه پیامبر اکرم(ص) باعث برخورداری از شفاعت ایشان می‌شود. از مصادیق احترام به ذریه پیامبر(ص)، تلاش برای آبادانی بقاع متبرکه است.

امام جمعه فومن با تاکید بر اینکه احترام به مزار امامزادگان احترام به پیامبر اکرم(ص) است، افزود: از برکات انقلاب است که مردم به سمت معنویت گرایش دارند.

وی به موقعیت ویژه منطقه کلرم اشاره کرد و گفت: این منطقه محل عبور مسافران بسیاری است و رسیدگی به خدمات رفاهی در امامزاده عبدالله(ع) به رونق بیشتر منطقه کمک می‌کند.

در ادامه خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، گفت: امامزاده عبدالله کلرم، قطب گردشگری مذهبی در فومن است و در همه فصول شاهد حضور مسافران و گردشگران در این منطقه هستیم.

وی با قدردانی از کمک خیران و اداره اوقاف فومن برای بهسازی فضای داخلی امامزاده، گفت: روحیه معنویت گرایی و خیرخواهانه در جامعه ما همچنان زنده و پویاست.

انتهای پیام
captcha