مشارکت 28 هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3902430
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

مشارکت 28 هزار گیلانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان 31 تیرماه را آخریت مهلت شرکت در جشنواره مجازی کتابخوانی رضوی دانست و گفت: تاکنون بیش از 28 هزار گیلانی در گروه های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال شرکت کرده اند.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، به اقدامات مهم فرهنگی کتابخانه های عمومی در کشور که در سایه کرونا برگزار شده و در حال برگزاری است اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره های مختلف کتابخوانی که در سایه تعطیلی اجباری کتابخانه ها در فضای مجازی برگزار شد ظرفیت های کتابخانه ها به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی را بار دیگر به اثبات رساند.

وی با اشاره به مشارکت خوب مردم گیلان در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: به دلیل همین مشارکت و استقبال خوب دوستداران کتاب، مهلت شرکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تمدید شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تصریح کرد: براساس اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره کتابخوانی رضوی، شورای سیاستگذاری این جشنواره به دلیل استقبال شرکت کنندگان و تقاضای مجریان استانی و بازگشایی کتابخانه ها، مهلت ثبت نام و شرکت در دهمین دوره این رویداد فرهنگی را تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تمدید کرد.

کرمی، انجام فعالیت‌های فرهنگی به صورت مجازی در شرایط امروز کشور را بسیار مهم دانست و گفت: تاکنون بیش از 28 هزار گیلانی در گروه های سنی مختلف کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب های داستانک نویسی، روزنامه کتاب، مسابقات چهارگزینه ای، پویش کتابخوانی و فعالیت های گروهی جشنواره در گیلان شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه علاقمندان جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۱ تیر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت samakpl.ir در مسابقات آنلاین این دوره شرکت کنند، ادامه داد:

این مسئول فرهنگی، همچنین از کسب رده چهارم کتابداران استان گیلان در پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» در کشور خبر داد و اضافه کرد: سه کتابدار از استان گیلان جزو نفرات برگزیده در سطح ملی این پویش کشوری بودند.

انتهای پیام
captcha