مسابقات قرآنی اوقاف در گیلان منطقه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 3902239
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
امسال؛

مسابقات قرآنی اوقاف در گیلان منطقه‌ای برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: مسابقات قرآنی امسال اوقاف گیلان به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدمهدی قربانیان، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان امروز 11 خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چهل و سومین دوره مسابقات قرآنی استان گیلان به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه برگزار می‌شود.

وی افزود: منطقه یک شامل شهرهای رشت و خشکبیجار، کوچصفهان، لشت نشا، خمام و سنگر، منطقه دو شامل شهرهای بندرانزلی، آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر و منطقه سه شامل شهرهای لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، رودسر و املش هستند.

قربانیان گفت: در منطقه چهار قاریان و حافظان شهرهای آستارا، تالش، ماسال و رضوانشهر و در منطقه پنج نیز فعالان قرآنی شهرهای شفت، صومعه سرا، فومن و رودبار به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه شرکت در این دوره از مسابقات فقط و فقط با ثبت‌نام در سامانه طراحی شده برای مسابقات قرآن امکان‌پذیر است، گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از طریق سایت www.my.oghaf.ir از 20 اردیبهشت آغاز شده و تا 16 خردادماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان از احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام خبر داد و گفت: علاقمندان به شرکت در مسابقات ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در رده سنی بزرگسالان (بالای 18 سال) جهت خواهران و برادران برگزار خواهد شد، بیان کرد: رشته‌های مسابقات شامل حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تواشیح و همخوانی قرآن، تفسیر است.

قربانیان یادآور شد: برای برگزاری مرحله شهرستانی با توجه به شرایط استان در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین تقاضای جامعه قرآنی با توجه به فصل امتحانات دانشگاه در حدفاصل 24 خرداد تا 27 تیرماه برنامه ریزی و از قبل به اطلاع ثبت نام شدگان خواهد رسید.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: حدود 200 خواهر و 200 برادر به مرحله استانی مسابقات، که در مرداد ماه سال‌جاری در رشت برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha